A A+ A++

Wydana w 2021 roku we wczesnym dostępie strategia Going Medieval wciąż cieszy się sympatią graczy. Niezależna produkcja otrzymała ostatnio również sporą aktualizację.

Źródło fot. The Irregular Corporation

i

Going Medieval to osadzona w quasi-średniowiecznym świecie strategia ekonomiczna, w której wcielamy się w lidera niewielkiej społeczności i próbujemy odbudować cywilizację w regionie niegdyś ogarniętym śmiertelną zarazą.

Swoją przygodę rozpoczynamy od założenia skromnej osady, ale z czasem – korzystając z zaawansowanych opcji budowy i planowania – możemy przekształcić ją w silne i dobrze prosperujące królestwo. Droga do tego nie jest jednak prosta, ponieważ przeszkodzić nam w tym chcą groźni bandyci grasujący w okolicy. Musimy więc zadbać o zabezpieczenie w postaci murów obronnych lub dobrze wyszkolonego wojska.

Wierne grono fanów

Multum możliwości dostępnych w dziele studia Foxy Voxel sprawiło, że gra – mimo że od dwóch lat tkwi w Early Access – cieszy się niemal niesłabnącą popularnością społeczności. Doskonałym jej wyznacznikiem są recenzje na Steamie. Aktualnie Going Medieval na platformie firmy Valve ma 14 532 recenzje, z czego blisko 90% (13 072) stanowią pozytywne opinie.

Produkcja radzi sobie również całkiem nieźle, jeśli chodzi o liczbę aktywnych graczy. W ostatnich dniach tytuł ogrywa w szczytowym momencie ponad 2000 osób (via SteamDB), co, biorąc pod uwagę gatunek gry oraz fakt, że minęło już dwa lata od momentu jej premiery we wczesnym dostępie, jest wynikiem zasługującym na uznanie.

Wielka aktualizacja

Świetny odbiór to przede wszystkim zasługa ciągłego rozwijania tytułu przez deweloperów. Kilka dni temu (przy okazji drugiej rocznicy wydania gry w Early Access) produkcja otrzymała sporą aktualizację wprowadzającą zmiany niemal w każdym jej aspekcie. Spośród elementów, które przeszły gruntowną przebudowę, należy wspomnieć chociażby o temperaturze (wpływającej na florę, faunę i osadników) oraz efektach środowiskowych.

Szczegóły na temat aktualizacji możecie sprawdzić pod tym linkiem. Poniżej zaś znajdziecie materiał wideo pokrótce opisujący poszczególne zmiany.

Na koniec dodajmy, że deweloperzy z Foxy Voxel nie zdradzili, kiedy możemy spodziewać się premiery finalnej wersji Going Medieval.

Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Zamiast obliczać, ile Ala ma kotów, wolał zamykać się w swoim świecie i wymyślać nowe historie ulubionego anime – Dragon Ball.
Po latach nauki przyszedł czas stagnacji, którą wolał nazywać „szukaniem życiowego celu”. Wypatrując przeznaczenia w trakcie 58. seansu ukochanej Szklanej pułapki, postanowił – niczym John McCLane – zawalczyć o lepszą przyszłość. Z pomocą przyszła redakcja Gry-Online.pl, która przyjęła go pod swoje skrzydła.
Jako że autor jest świeżakiem w newsroomie, nie ma jeszcze docelowej tematyki na jakiej chce się skupić (mimo że podstępny Łosiu wabi go w mroki gamingu). Możecie się zatem spodziewać od „Ponurego Żniwiarza” newsa o symulatorze rolnictwa, jak i wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów.
Jeśli kiedykolwiek usłyszycie, że granie na konsoli i oglądanie filmów do niczego nie doprowadzi – przypomnijcie sobie Kamila.

więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzefowa administracji w Hołej Prystani na okupowanym brzegu Dniepru: wołamy o pilną pomoc organizacji międzynarodowych w ewakuacji ludzi z zalanych terenów
Następny artykułZamość: Dziś koncert papieski. Wystąpią bracia Golec