A A+ A++

W sklepach sprzedających alkohol przeprowadzono badanie metodą na tzw. “tajnego klienta”. Wykazało ono, że w większości takich sklepów sprzedawcy nie poprosili o dowód osobisty i nie odmówili sprzedania alkoholu osobie, która nie wyglądała na pełnoletnią.

Małopolskie Centrum Profilaktyki na zlecenie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Olecku wykonało badanie dostępności napojów alkoholowych dla osób nieletnich w 20 punktach sprzedaży w mieście. Badanie odbyło się w grudniu 2019 roku.

— Wykorzystano w nim metodę „Tajny klient”, polegającą na próbie zakupu piwa przez osobę pełnoletnią, lecz z wyglądu stwarzającą pozory osoby nieletniej. „Tajnemu klientowi” towarzyszył tzw. „aktywny dorosły” – audytor, trener, psycholog, który obserwował całe zdarzenie – wyjaśnia Monika Dudycz-Stefanowska, pełnomocnik ds. przeciwdziałania uzależnieniom.

W ośmiu sklepach sprzedawcy prosili o dowód osobisty każdorazowo, bez udziału osób trzecich i nie sprzedali alkoholu „tajnemu klientowi”. Natomiast w 12 punktach sprzedawcy nie poprosili o dowód osobisty i nie odmówili sprzedania alkoholu „tajnemu klientowi”.

Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Roczna prenumerata e-wydania Gazety Olsztyńskiej i tygodnika lokalnego tylko 199 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułI Liga Kobiet. MTS Kwidzyn zdobywa 2 punkty! Wygrana po rzutach karnych
Następny artykułPolicyjne kontrole ujawniły auta z cofniętymi licznikami