Telewizja Polska zadecydowała, że zainwestuje w produkcję o polskiej gwieździe, Zenku Martyniuku. Prezes Jacek Kurski zapowiedział, że będzie to pierwszy od wielu lat film pokazujący prawde o fenomenie, jakim jest muzyka disco polo. Polityk podkreślił również, że produkcja ma na celu także pokazanie jak ważną postacią jest “ikona, Zenon Martyniuk”.
“Zenek” produkcji TVP ma nowy plakat
Tak szybko jak pojawiły się głosy uznania dla filmu, tak szybko wybuchła również fala krytyki skierowana w produkcję. Niezadowoleni z inwestycji argumentują swoje odczucia faktem, że Telewizja Polska powinna realizować misję i promować kulturę wysoką. Z kolei zwolennicy filmu podkreślają, że muzyka disco polo chociaż masowa i komercyjna, ma ogromny wpływ na historię Polski i jest ogromną częścią naszej kultury.
Spór trwa, a film z Krzysztofem Czeczotem i Jakubek Zającem w rolach głównych czeka na swoją premierę. Będzie miała ona miejsce 14 lutego 2020 roku w wyjątkowy dzień – Walentynki. W grudniu pojawił się plakat promujący film, który wywołał falę krytyki i kontrowersji.
Materiał promocyjny był bliźniaczo podobny do tego, który zapowiadał film “Bohemian Rhapsody” o historii Queen. Oba plakaty były utrzymane w fioletowej tonacji, a w centrum grafiki stała postać z wyciągniętą do góry ręką w triumfalnym geście na tle ogromnej publiczności. W sieci szybko pojawiły się komentarze o treści “Jaki kraj taki Freddie Mercury”. Inni spostrzegawczy komentujący zauważyli, że korona nad literą “Z” od słowa “ZENEK” sprawia, że Polacy automatycznie czytają ją jak “ż”. Z kolei hasło “ŻENEK” jednoznacznie kojarzy się z żenadą.
Twórcy postanowili wyjść na przeciw zarzutom i film doczekał się nowego plakatu. Na oficjalnej stronie na Facebooku pojawił się inny poster, który możecie zobaczyć poniżej:
Zobacz też: Kierowca tesli przekroczył pod Lublinem prędkość o 100 km/h. Spieszył się z rodziną do kina [WIDEO]
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS