Po trzech pierwszych godzinach niedzielnego poranka, zespoły zgłoszone do 24h Le Mans (10-11 czerwca), miały do dyspozycji tyle samo czasu na torze w popołudniowych godzinach.
Zgodnie z przewidywaniami, druga sesja testowa, odbywająca się przy temperaturze około 30°C, pozwoliła na dalsze poprawienie rezultatów okrążeń.
W ciągu dnia na czele tabeli pojawiało się pięć różnych marek. Cadillac, Toyota i Porsche podkreśliły swoją prędkość, ale to Ferrari ponownie było najszybsze na pojedynczym okrążeniu – Antonio Giovinazzi osiągnął 3:29.504 w samochodzie 499P nr 51.
Toyota GR010 Hybrid nr 7 powróciła do akcji, co uspokoiło japoński zespół po wypadku Mike’a Conway’a pod koniec porannych jazd. Natomiast hipersamochód Peugeota nr 93 był długo naprawiany po awarii elektryki i opuścił boks dopiero po dwóch godzinach od rozpoczęcia kolejnego etapu przygotowań na torze La Sarthe.
W połowie sesji samochód bezpieczeństwa został wezwany po kolizji pomiędzy Orecą nr 48 zespołu Idec Sport, a autem nr 14 należącym Nielsen Racing. Neutralizacja trwała pół godziny.
Końcówka sesji zakłócana była drobnymi błędami kierowców i wizytami w żwirze, co skutkowało serią żółtych flag i ograniczeniami prędkości w wybranych sektorach. Poprawki rezultatów okrążeń były więc rzadkie, a hierarchia na czele klasyfikacji pozostawała bez zmian. Jedynie Felipe Nasr w Porsche oznaczonym numerem 75 dołączył do grona w klasie Hypercar, które przełamało symboliczną barierę trzech minut i trzydziestu sekund.
Ekipa ORLEN Team WRT zajęła piętnaste miejsce w kategorii LMP2 podczas południowych zajęć. Louis Deletraz ponownie był najszybszy z tego składu, notując 3:37.989, podczas gdy Robert Kubica w najlepszym podejściu uzyskał 3:39.088, a Rui Andrade 3:41.658. Najwięcej kółek zaliczył Polak, który jeździł jako pierwszy, czternaście razy okrążając arenę francuskiego klasyka wytrzymałościowego.
Dwie pozycje niżej znalazła się polska ekipa Inter Europol Competition. Tym razem w IEC najlepiej zaprezentował się Albert Costa (3:38.178), a Fabio Scherer był nieco wolniejszy (3:38.894). Najwięcej pracował Jakub Śmiechowski, zaliczając piętnaście okrążeń, a swoje najlepsze pokonał w czasie 3:40.009.
Na czele stawki LMP2 w tej sesji uplasowała się formacja Jota (3:35.472), w której jeżdżą David Heinemeier Hansson, Oliver Rasmussen i Pietro Fittipaldi.
WYNIKI sesji popołudniowej, klasa Hypercar
Miejsce | Załoga | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 |
51 | Ferrari AF Corse | 3:29.504 | 34 |
2 |
6 | Porsche Penske Motorsport | 3:29.648 | 35 |
3 | 7 | Toyota Gazoo Racing | 3:29.827 | 39 |
4 | 50 | Ferrari AF Corse | 3:29.856 | 39 |
5 |
75 | Porsche Penske Motorsport | 3:29.905 | 15 |
6 |
5 | Porsche Penske Motorsport | 3:30.281 | 33 |
7 |
93 | Peugeot TotalEnergies | 3:30.427 | 16 |
8 |
2 | Cadillac Racing | 3:30.673 | 31 |
9 |
8 | Toyota Gazoo Racing | 3:31.009 | 34 |
10 |
94 | Peugeot TotalEnergies | 3:31.093 | 39 |
11 |
38 | Hertz Team JOTA | 3:31.290 | 32 |
12 |
4 | Floyd Vanwall Racing Team | 3:31.453 | 38 |
13 |
708 | Glickenhaus Racing | 3:31.711 | 29 |
14 |
3 | Cadillac Racing | 3:31.821 | 35 |
15 |
709 | Glickenhaus Racing | 3:31.878 | 37 |
16 |
311 | Action Express Racing | 3:33.795 | 36 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS