Na stacjach w Kępnie i Słupi podróżni mają już do dyspozycji nowe perony z wiatami, ławkami i nowym oświetleniem, dzięki czemu wsiadanie do pociągów jest znacznie wygodniejsze.
– Nowe perony w Kępnie i Słupi, na południu województwa wielkopolskiego, ułatwią podróże i zwiększą atrakcyjność kolei – powiedział Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury. – W ten sposób zachęcamy Polaków do korzystania z transportu kolejowego: transportu bezpiecznego i komfortowego.
Perony są efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych, prowadzonych na linii między Kluczborkiem a Poznaniem (linia nr 272), które mają zwiększyć dostępność kolei – także dla osób mających kłopoty z poruszaniem się.
– Sukcesywnie realizowane inwestycje ułatwiają podróże w większych i mniejszych miejscowościach, także w Wielkopolsce – podkreślił Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Nowe perony, przebudowane z myślą o potrzebach wszystkich podróżnych, zapewniają dogodne podróże w Kępnie i Słupi oraz wygodniejsze codzienne dojazdy koleją do pracy czy szkoły.
W Kępnie, które ma dwupoziomową stację, dla lepszej obsługi podróżnych, dobudowano do przebudowanego wcześniej peronu na górnym poziomie kolejny, od strony budynku dworca. ma on wyższą platformę, która ułatwia wsiadanie do pociągów, oraz ścieżki naprowadzające i nakładki w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych i słabowidzących.
Wzmocniono także skarpę peronu, położono nowy tor i wyregulowano sieć trakcyjną, a historyczny charakter dworca podkreślają granitowe płyty, ułożone przy budynku. Na tę inwestycję PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ok. 17 mln zł.
W Słupi z kolei peron oddany po modernizacji jest już drugim wyremontowanym peronem – oba teraz, ponieważ są wyższe, pozwalają na wygodniejsze wsiadanie pasażerom. Także i tutaj zamontowano wiaty, ławki, oświetlenie LED, oznakowanie oraz gabloty z rozkładem jazdy i komunikatami przydatnymi w podróży. Nawierzchnia peronu jest antypoślizgowa, a dla osób niewidomych wbudowano ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą. Dojście do nowego peronu zostało też odpowiednio oznakowane. Prace w Słupi kosztowały około 4 mln zł.
Przebudowa peronów w Kępnie i Słupi to część ogólnopolskiego projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych”, w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM, a modernizacja odbywa się z wykorzystaniem środków UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W Wielkopolsce projekt zwiększył dostęp do kolei w regionie na 6 stacjach i przystankach na linii kolejowej Kluczbork – Poznań Główny.
Ostatnio dodane:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS