Programy satyryczno-publicystyczne zarówno w TVN24, jak i TVP Info to stały punkt ramówek. Z racji, że obie stacje przedstawiają diametralnie różny obraz rzeczywistości, mają swoje stałe grono odbiorców. “Szkło kontaktowe” jest na antenie TVN24 już od 2005 r., a 11 lat później pojawiło się konkurencyjne “W tyle wizji”.
Redakcja zarządzana przez Marcina Wolskiego, w której skład wchodzą m.in. Dorota Łosiewicz, Magdalena Ogórek, Jacek Łęski czy Stanisław Janecki, notorycznie wyśmiewa wystąpienia polityków opozycji, z kolei zespół na czele z Tomaszem Sianeckim, Krzysztofem Dauszkiewiczem, Michałem Kempą, Katarzyną Kasią czy Grzegorzem Markowskim pochyla się głównie nad poczynaniami obozu rządzącego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W ostatnich miesiącach oglądalność obu programów zaczęła spadać. Jak podaje “Presserwis”, powołując się na dane Nielsen Media, jeszcze w styczniu br. “Szkło kontaktowe” miało przewagę nad “W tyle wizji”. Program TVN24 śledziło wówczas średnio 636 tys. widzów, a TVP Info – 600 tys.
Jednak w kolejnych miesiącach zaczęło się to zmieniać na niekorzyść TVN24. W marcu ich widownia wynosiła już średnio 563 tys., a w kwietniu jeszcze mniej – 542 tys. Z kolei konkurencyjny program z Magdaleną Ogórek w lutym i marcu zyskał widzów (odpowiednio 610 tys. i 614 tys.), jednak w kwietniu też odnotował spadek – do 563 tys.
Szala przesuwa się więc na korzyść programu TVP Info, który w zeszłym miesiącu miał średnio o 21 tys. widzów więcej. Sęk w tym, że “Szkło kontaktowe” ma większy udział w grupie komercyjnej, czyli widzów w wieku 16-59 lat. W kwietniu było to 2,27 proc., a “W tyle wizji” w analogicznym okresie miał udział 1,62 proc. Oznacza to, że widownia obu programów zdominowana jest przez osoby w wieku emerytalnym.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS