A A+ A++

Jak wskazują eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), e-commerce napędza przewozy kurierskie i wpływa na jakość życia w miastach. „W wymiarze społecznym rosnące znaczenie e-commerce oraz idący za tym wzrost liczby dostawy przesyłek, z coraz większym udziałem dostaw do prywatnych mieszkań, oznacza rosnący ruch samochodów dostawczych oraz problemy ze spalinami, parkowaniem i bezpieczeństwem” – czytamy w analizie.

Zobacz też: Jak polskie firmy wykorzystują szanse z e-commerce

„W 2019 r. po raz pierwszy ponad połowa Polaków (dokładnie 53,9 proc.) deklarowała kupowanie online towarów lub usług. Odsetek ten dynamicznie rośnie, o 17 proc. w ostatnich 5 latach i aż o 6,1 pkt. proc. w porównaniu z 2018 r.” – podano.

Według PIE, wzrost handlu online nie jest niczym zaskakującym, ciekawe są jednak towarzyszące mu szersze zjawiska i zmiany społeczne. „Ma on kluczowy wpływ na rozwój rynku przesyłek kurierskich, a tym samym na liczbę samochodów dostawczych poruszających się po polskich ulicach” – wskazano. Dodano, że tylko w 2018 r. liczba przesyłek kurierskich wyniosła 368 mln i była o ok. 20 proc. wyższa niż rok wcześniej.

W ocenie Instytutu, to właśnie możliwość dostarczenia towaru do domu lub paczkomatu jest główną motywacją wskazywaną przez respondentów pytanych o wybór zakupów online. „71 proc. badanych wskazuje, ż … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowy rok, nowe wyzwania
Następny artykułINTERPOL: Kto rozpoznaje kobietę, której ciało odnaleziono w Pradze?