Jak wskazują eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), e-commerce napędza przewozy kurierskie i wpływa na jakość życia w miastach. „W wymiarze społecznym rosnące znaczenie e-commerce oraz idący za tym wzrost liczby dostawy przesyłek, z coraz większym udziałem dostaw do prywatnych mieszkań, oznacza rosnący ruch samochodów dostawczych oraz problemy ze spalinami, parkowaniem i bezpieczeństwem” – czytamy w analizie.
Zobacz też: Jak polskie firmy wykorzystują szanse z e-commerce
„W 2019 r. po raz pierwszy ponad połowa Polaków (dokładnie 53,9 proc.) deklarowała kupowanie online towarów lub usług. Odsetek ten dynamicznie rośnie, o 17 proc. w ostatnich 5 latach i aż o 6,1 pkt. proc. w porównaniu z 2018 r.” – podano.
Według PIE, wzrost handlu online nie jest niczym zaskakującym, ciekawe są jednak towarzyszące mu szersze zjawiska i zmiany społeczne. „Ma on kluczowy wpływ na rozwój rynku przesyłek kurierskich, a tym samym na liczbę samochodów dostawczych poruszających się po polskich ulicach” – wskazano. Dodano, że tylko w 2018 r. liczba przesyłek kurierskich wyniosła 368 mln i była o ok. 20 proc. wyższa niż rok wcześniej.
W ocenie Instytutu, to właśnie możliwość dostarczenia towaru do domu lub paczkomatu jest główną motywacją wskazywaną przez respondentów pytanych o wybór zakupów online. „71 proc. badanych wskazuje, ż … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS