Posłowie Koalicji Obywatelskiej – Agnieszka Pomaska i Cezary Tomczyk – w interpelacji poselskiej zpytali o kondycję finansową spółki ElektroMobility Poland. Odniósł się do tego Jarosław Wenderlich, podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, który w odpowiedzi podał aktualne sprawozdanie z działalności spółki. I tak w 2022 roku wynagrodzenia 90 zatrudnionych przy projekcie osób w tym również współpracowników pochłonęły kwotę 1 682 372,52 zł. Dodatkowo ponad 15,5 mln zł pochłonęły koszty zakwalifikowane przez spółkę jako “usługi obce”. To pieniądz polskich podatników otrzymane w latach 2021-2022 od Skarbu Państwa na łączną kwotę póki co 500 mln zł.
Czytaj więcej
Już nie tylko Izera. Powstaje nowe polskie auto elektryczne
Innovation AG to start-up z okolic Zgorzelca, który specjalizuje się w technologiach związanych z elektromobilnością. Ma za sobą już zrealizowany projekt pojazdu, który jeździ w kopalniach i Karkonowskim Parku Narodowym, a także pierwsze w Polsce elektryczne pogotowie energetyczne.
Jednak to kropla w morzu potrzeb, bo według szacunków projektu zbudowania od podstaw i wdrożenie do produkcji polskiego samochodu elektrycznego wraz z budową fabryki pochłonie kwotę 5 do 6 mld zł. Ponad 90 proc. tych pieniędzy będzie pochodzić ze Skarbu Państwa, który ma obecnie 90,787 proc. udziałów, a wartość nominalna jednej akcji to 4 926,24 zł.
Czytaj więcej
Eksperci szacują cenę Izery. Tanio nie będzie
Pierwszy polski samochód elektryczny według aktualnych informacji pojawi się w sprzedaży w 2026 r. Trzy lata to niewiele zważywszy fakt, że Pininfarina dopiero rozpoczyna pracę nad projektem wyglądu nadwozia, a w Jaworznickim Obszarze Gospodarczym nawet nie zaczęła się budowa fabryki.
W swojej interpelacji posłowie zapytali również ile kosztować będzie współpraca z wło … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS