Jak urządzić biuro w domu?
Urządzenie biura w domu nie ogranicza się do postawienia laptopa na stoliku. Jeżeli planujemy przez dłuższy okres pracować w systemie zdalnym albo hybrydowym, musimy odpowiednio wyposażyć nasze miejsce pracy. Odpowiednio, czyli jak?
Wszystko uzależnione jest od zakresu obowiązków, jakie wykonujemy. Niemniej jednak najczęściej korzystać będziemy z komputera w pozycji siedzącej. Dlatego trzy podstawowe elementy wyposażenia to stół, wygodny fotel i komputer. Przed komputerem prawdopodobnie będziemy spędzali od 6 do 10 godzin dziennie. Ważne jest więc zadbanie o dobry, ergonomiczny fotel, który będzie dobrze podpierał nasze plecy. Stolik powinien być na takiej wysokości, aby zapewnić prawidłowe ułożenie nadgarstków na klawiaturze.
Zobacz również: Jakie biurko wybrać do codziennej pracy?
Jakie są najbardziej polecane elementy wyposażenia domowego biura?
Pewne elementy wyposażenia biura możemy przenieść do naszych domowych warunków. Dobrze jest, aby w taki sposób zaaranżować gabinet lub stanowisko pracy, żeby czuć się komfortowo, ale także pracować efektywnie. Do najbardziej typowych elementów wyposażenia domowego biura zaliczamy:
1. Komputer – może to być komputer stacjonarny albo laptop, czyli wygodny komputer osobisty, który pozwoli nam przemieszczać się razem z naszą pracą po całym mieszkaniu. Możliwość zmiany miejsca wykonywania pracy jest bardzo wygodna. Niemniej jednak zdecydowana większość pracy na komputerze powinna być wykonana w ergonomicznej pozycji siedzącej przy biurku. Zadbanie o prawidłową pozycję pracy siedzącej ma kluczowe znaczenie dla kondycji naszego kręgosłupa.
Zobacz również: artykuły biurowe blog do klienta
2. Drukarka – w dzisiejszych czasach często pracujemy w tak zwanej chmurze, ale jednak czasami potrzebujemy wydrukować jakiś plik czy dokument, podpisać go i zeskanować.
3. Niszczarka – To niezbędny element wyposażenia domowego biura, zwłaszcza jeśli wykorzystujemy w pracy liczne dokumenty papierowe. Potrzeba posiadania niszczarki bywa często bagatelizowana. Pamiętajmy, że niezależnie od tego, czy pracujemy w biurze, czy w domu jesteśmy zobowiązani do przestrzegania zasad RODO. Wszelkie niepotrzebne już dokumenty, wydruki czy skany powinniśmy koniecznie zniszczyć w niszczarce.
4. Artykuły papiernicze – kalendarze, notesy, długopisy, ołówki, nożyczki i inne artykuły papiernicze powinny zawsze znajdować się na swoim miejscu w naszym domowym biurze. Może zdarzyć się podczas rozmowy telefonicznej, że musimy coś bardzo szybko zapisać, a będzie to kluczowa informacja dla nas lub naszego pracodawcy.
5. Kosz na śmieci– niby nic takiego, a jednak bardzo przydatne i ważne urządzenie. Możemy wybrać automatyczny kosz na śmieci, który pozwoli zachować higieniczne warunki pracy i przy okazji wprowadzi trochę innowacji do naszego domowego gabinetu.
6. Ekspres do kawy – pamiętajmy, że pracodawca nie jest zobligowany do zapewnienia nam takich udogodnień, jakim jest ekspres do kawy. Jeśli jednak nie wyobrażamy sobie efektywnej pracy bez kubka dobrej kawy, zadbajmy o to, aby w naszym domu pojawił się dobrej jakości ekspres do kawy.
Czym jest efektywność w modelu pracy na home office?
Pamiętajmy, że praca na home office powinna być równie wydajna i efektywna, co praca wykonywana w biurze. W jaki sposób możemy zadbać o jej efektywność w domu? Przede wszystkim powinniśmy wygospodarować określoną przestrzeń na domowe biuro i przestrzegać godzin pracy. Jeśli nie dysponujemy osobnym pokojem na przekształcenie go w domowy gabinet, wygospodarujmy wydzieloną przestrzeń na biurko i nie przenośmy pracy po całym domu. Zdecydowanie nie urządzajmy gabinetu w sypialni, bo albo będziemy myśleli o odpoczynku w trakcie pracy albo nie będziemy mogli odpocząć leżąc na łóżku i patrząc na stertę papierów kłębiących się na biurku. Pracodawcy często wspominają o „work life balance” i my też o tym pamiętajmy!
Foto: Adobe Stock, treść: materiał partnera
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS