A A+ A++

Przebudowa węzła katowickiego. Hasło, które krąży w regionie od kilkunastu lat, zaczyna nabierać konkretnych kształtów. Ale im bliżej realizacji wielomiliardowej inwestycji, tym więcej pytań. O to, jak zmieni ona jakość podróżowania po Górnym Śląsku i Zagłębiu i co czeka pasażerów w trakcie prac.

Katowice czekają olbrzymie utrudnienia związane z budową nowych torów. Wszystko potrwa cztery lata. Miasto i ZTM już szukają sposobów na uniknięcie całkowitego zablokowania miasta.

Chodzi o ogromną inwestycję, która ma się rozpocząć w 2023 r. i potrwać do 2026 r. PKP PLK w ramach tego projektu chcą wybudować w Katowicach trzy nowe przystanki kolejowe: Katowice Uniwersytet (rejon ul. Paderewskiego), Katowice Akademia (ul. Damrota/Francuska), Katowice Kokociniec (rejon ul. Szadoka). Z kolei przystanek Katowice Brynów ma zostać przesunięty w okolicę autostrady A4. Mają być wyremontowane przystanki i stacje: Katowice Szopienice Południowe, Katowice Zawodzie, Katowice oraz Katowice Ligota. Na odcinku Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice zostaną dobudowane dwa tory.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTak prezentuje się program Koncertów Chopinowskich w Łazienkach Królewskich
Następny artykułKolejne zdarzenie z agresywnymi nastolatkami w Pruszkowie