Przebudowa węzła katowickiego. Hasło, które krąży w regionie od kilkunastu lat, zaczyna nabierać konkretnych kształtów. Ale im bliżej realizacji wielomiliardowej inwestycji, tym więcej pytań. O to, jak zmieni ona jakość podróżowania po Górnym Śląsku i Zagłębiu i co czeka pasażerów w trakcie prac.
Katowice czekają olbrzymie utrudnienia związane z budową nowych torów. Wszystko potrwa cztery lata. Miasto i ZTM już szukają sposobów na uniknięcie całkowitego zablokowania miasta.
Chodzi o ogromną inwestycję, która ma się rozpocząć w 2023 r. i potrwać do 2026 r. PKP PLK w ramach tego projektu chcą wybudować w Katowicach trzy nowe przystanki kolejowe: Katowice Uniwersytet (rejon ul. Paderewskiego), Katowice Akademia (ul. Damrota/Francuska), Katowice Kokociniec (rejon ul. Szadoka). Z kolei przystanek Katowice Brynów ma zostać przesunięty w okolicę autostrady A4. Mają być wyremontowane przystanki i stacje: Katowice Szopienice Południowe, Katowice Zawodzie, Katowice oraz Katowice Ligota. Na odcinku Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice zostaną dobudowane dwa tory.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS