A A+ A++

W 2019 r. Grupa BMW sprzedała na polskim rynku ponad 1,2 tys. samochodów z napędem elektrycznym

17.01.2020r. 11:53


Grupa BMW poinformowała, że w 2019 r. na polskim rynku sprzedała łącznie 1 233 samochody elektryczne (BEV) oraz hybrydy typu plug-in (PHEV) marek BMW i MINI.


Zeroemisyjny model i3 ponownie został liderem w segmencie BEV (709 rejestracji w 2019 r.). Na taki wynik złożył się m.in. zakup floty tych samochodów przez operatora usług car sharingu innogy GO!. Marka BMW zajęła także wiodącą pozycję w segmencie samochodów hybrydowych typu plug-in, a MINI Cooper SE Countryman ALL4, z wynikiem 197 zarejestrowanych pojazdów, stał się najpopularniejszym modelem w tej kategorii. Drugie miejsce zająło BMW 530e.

W kolejnych latach Grupa BMW zamierza skupić się na rozszerzeniu oferty samochodów zelektryfikowanych. W 2020 r. na rynek trafią całkowicie elektryczne MINI Cooper SE i BMW iX3, zaś w 2021 r. w sprzedaży pojawią się zeroemisyjne BMW i4 i BMW iNext. Według zapowiedzi, model iNEXT zapewni zasięg 600 km na jednym ładowaniu i jako jeden z pierwszych pojazdów na rynku będzie oferował III poziom autonomicznej jazdy. Koncern systematycznie poszerza również liczbę oferowanych hyrbyd typu plug-in. W pierwszym kwartale 2020 r. na rynek trafią modele X1 i X2 w wersjach PHEV. Do 2023 r. w ofercie BMW znajdzie się 25 pojazdów zelektryfikowanych, z czego ponad połowa będzie w pełni elektryczna

Plany Grupy BMW zakładają, że koncern wprowadzi na drogi milion zelektryfikowanych samochodów do 2021 r.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOrnitologiczna przygoda z przewodnikiem z Nadleśnictwa Olsztynek
Następny artykułFormuła 1 straciła głównego sponsora