Zdjęcia produktowe przydadzą się w wielu branżach. Szczególnie chętnie sięgają po nie osoby sprzedające w internecie lub wydające katalogi produktów. Profesjonalne zdjęcia produktowe pozwalają dobrze zaprezentować zarówno przedmioty wymagające jak odzież, bizuteria czy kosmetyki. Warto jednak pamiętać, że nawet z pozoru banalne przedmioty mogą znacząco zyskać w oczach klientów jeśli zaprezentujemy je w profesjonalny sposób.
Zdjęcia produktowe mogą przyciągnąć uwagę kupujących ale również rozwiewają ich wątpliwości i odpowiadają na pytania w przystępny sposób. To właśnie z pomocą przemyślanych fotografii produktu szybko pokażemy jego najważniejsze cechy i funkcje.
Warto również dodać, że jakość zdjęć produktowych rzutuje w dużym stopniu na to jak postrzegana jest nasza marka. Profesonalnie wykonane packshoty to pewnego rodzaju wizytówka.
Zdjęcia produktowe – najważniejsze wskazówki
Zadbaj o odpowiedni sprzęt
Chodzi tu zarówno o dobrej klasy aparat jak i obiektywy, które do niego podłączymy. Jakość zestawu fotograficznego bezpośrednio wpłynie na jakość i ostrość wykonanych zdjęć produktowych. Nie warto więc używać sprzętu z niskiej półki, który nie poradzi sobie z wymagającymi dobrej jakości sesjami studyjnymi.
Światło to podstawa każdego zdjęcia produktu
Bez udziału światła nie powstanie żadna fotografia. W przypadku zdjęć produktowych świato ma szczególne znaczenie. Aby uzyskać najlepsze efekty zalecamy stosowanie oświetlenia studyjnego, które pozwala na precyzyjne oświetlenie sceny zgodnie z naszymi potrzebami.
Tło dobrane do produktu
Choć w przypadku zdjęć produktowych do internetu najczęściej używamy białe, jednolite tło nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć również na przykład ciekawą aranżację. Warto równeiż poeksperymentować z innymi kolorami – na przykład czarne tło świetnie sprawdza się przy wykonywaniu zdjęć produktowych biżuterii.
Idealna ostrość na całym przedmiocie
Każde zdjęcie produktowe powinno być idealnie ostre. Chodzi tu zarówno o jakkość samego obiektywu ale również odpowiednią rozdzielczość obrazu tworzonego przez aparat fotograficzny. Nie zapominajmy, że cały przedmiot na zdjęciu powinien być w płaszczyźnie ostrości.
Kadr i perspektywa na zdjęćiu produktowym
Odpowiedni kąt pod jakim sfotografujemy przedmiot pozwoli nam na atrakcyjną prezentację oferty. Warto dobrze dobrać ujęcie aby maksymalnie wykorzystać potencjał każego zdjęcia produktu.
Odpowiednia obróbka graficzna
W profesjonalnej fotografii produktowej, obróbka graficzna jest nieodłącznym elementem każdego zdjęcia. Pamiętajmy, że retusz graficzny ma podkreślać i wydobywać cechy przedmiotu jednak z zachowaniem jego wiarygodnego wyglądu aby nie wprowadzać klientów w błąd.
Dodatkowe zdjęcia produktu
Najbardziej popularne i zwykle pasujące do każdego miejsca publikacji będą packshoty z więc zdjęcia produktowe na białym tle. Gdy posiadamy już komplet takich fotografii dla każdego przedmiotu w ofercie, nic nie stoi na przeszkodzie aby uzupełnić kartę produktu na przykład ciekawymi aranżacjami czy też pokazaniem przemdiotu w jego codziennym zastosowaniu.
Więcej porad znajdziesz na naszym blogu o fotografii produktów https://www.fotographia.pl/blog-o-fotografii-produktowej-i-reklamowej/
Artykuł sponsorowany
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS