Władze serii IMSA stwierdziły, że samochody klasy LMP3 nie będą kwalifikować się do rywalizacji w tym cyklu po tegorocznym finale sezonu w Petit Le Mans na obiekcie Road Atlanta.
Dzięki temu mistrzostwa będą miały czteroklasową strukturę, z dwiema kategoriami dla samochodów prototypowych i GT.
Samochody LMP3 będą jednak nadal rywalizować w zawodach IMSA VP Racing SportsCar Challenge, które zostały ustanowione w tym roku jako następca nieistniejącego już Prototype Challenge.
IMSA twierdzi, że rezygnacja z samochodów LMP3 jest konieczna, aby uwzględnić przewidywany wzrost liczby zgłoszeń w klasach GTP, LMP2, GTD Pro i GTD w nadchodzących latach.
Władze serii spodziewają się dwucyfrowej liczby samochodów GTP w niedalekiej przyszłości, wspomaganych przez pojawienie się maszyn dla klientów i potencjalnie piątego producenta obok Acury, Cadillaca, Porsche i BMW.
IMSA przewiduje również, że więcej samochodów GT3 pojawi się w klasach GTD Pro i GTD. Ford przygotowuje się do wprowadzenia Mustanga w 2024 roku, a Corvette od podstaw tworzy nowy samochód GT3, oparty na modelu C8.R.
– Klasa LMP3 przyczyniła się do rozwoju i sukcesu mistrzostw IMSA. Wraz z nią pojawiły się rozszerzone stawki na wielu zawodach, które mogą przetestować limity miejsca na niektórych torach. Spodziewamy się, że trend wzrostowy utrzyma się w 2024 roku i później – powiedział prezes IMSA, John Doonan.
IMSA włączyła samochody LMP3 do mistrzostw w 2021 roku w celu zwiększenia liczby załóg, ale decyzja ta spotkała się z krytyką w kolejnych latach, ze względu na niskie standardy jazdy w tej kategorii.
Według władz serii, prawdziwym celem wprowadzenia klasy LMP3 było wspieranie obiecujących kierowców poprzez zapewnienie im przystępnych środków wejścia do wyścigów prototypów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS