A A+ A++

  • Toyota Prius nowej generacji w Polsce, skąd wziął się ten samochód?

  • Nowa Toyota Prius teraz jako pięciodrzwiowym coupe

  • Nowy Prius to stylistyczna rewolucja, jakie wymiary i wnętrze?

  • Nowa Toyota Prius na drodze zaskoczy nie tylko prowadzeniem

  • Jak jeździ Toyota Prius z hybrydą nowej generacji? Jest bardziej elektryczna niż spalinowa

  • Toyota Prius z nową hybrydą ma spalać 0,5 l benzyny na 100 km, zasięg auta elektrycznego

  • Nowa Toyota Prius to koniec zwykłej hybrydy w Europie, ale dlaczego?

  • Prius z klasycznymi przyciskami, we wnętrzu dwa ekrany 

  • Ile miejsca ma nowy Prius z przodu i z tyłu, oraz jaki bagażnik?

  • Nowa Toyota Prius to nie jest samochód dla taksówkarza? 

  • Nowa Toyota Prius i cena w Polsce oraz wyposażenie seryjne

  • Nowa Toyota Prius w wersji Prestige i adaptacyjne światła drogowe

  • Najlepiej wyposażona Toyota Prius Executive i dach fotowoltaiczny, który zwiększa zasięg

  • Jak Toyota Prius trzyma wartość, czyli cena po 3 latach (TABELA)

  • Im wyższa wartość rezydualna, tym niższa miesięczna rata 

  • Toyota Prius, dane techniczne, wymiary, osiągi

rozwiń

Toyota Prius nowej 5. generacji wyrasta w Polsce na kolejny hit. Japońska marka jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży w tydzień zebrała 107 zamówień. Co ciekawe, kierowcy decydowali się na ten samochód bez jazdy próbnej, składając rezerwację przez internet, czyli w ciemno. Skąd takie wzięcie? Dobrze zainwestowali pieniądze? Jak nowy Prius będzie trzymać cenę po latach?

Toyota Prius jako pierwsza w historii masowo produkowana hybryda zmieniła oblicze motoryzacji, zyskała status legendy oraz olbrzymią popularność. O swoją pozycję musiała jednak walczyć łokciami. Na świecie jako prototyp pojawiła się w 1996 roku, a na rynek wjechała 10 grudnia 1997 roku w czasie podpisywania protokołu z Kioto, w którym państwa z całego świata zobowiązały się do przeciwdziałania globalnemu ociepleniu.

Toyota Prius nowej generacji w Polsce, skąd wziął się ten samochód?

Pierwsze wcielenie Priusa było sedanem. Dlaczego? Inżynierowie Toyoty wytłumaczyli, że jeśli komponenty hybrydy mieszczą się w takim nadwoziu, to i każde inne swobodnie będzie mogło przyjąć nowatorski układ napędowy. Ale nawet wtedy mało kto wierzył w połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Japończycy mimo wszystko uporczywie trwali przy swoim.

Konsekwencja i pracowitość przyniosły owoce. Prius z generacji na generację zyskiwał zwolenników. Trzecia odsłona z lat 2009-2016 była nie tylko najbardziej opływowym samochodem na świecie (współczynnik Cx wynosił 0,25; dzieliła podium z Mercedesem klasy E W212). Wtedy też Prius stał się hitem w Europie.


Toyota Prius nowej 5. generacji jest niższy, szerszy i ma dłuższy rozstaw osi, ale jest krótszy od poprzednika. Forma zwyciężyła z funkcją. To nie jest samochód taksówkarski

/

Tomasz Sewastianowicz



Toyota Prius – cztery generacje

/

Toyota


Nowa Toyota Prius teraz jako pięciodrzwiowym coupe