-
Toyota Prius nowej generacji w Polsce, skąd wziął się ten samochód?
-
Nowa Toyota Prius teraz jako pięciodrzwiowym coupe
-
Nowy Prius to stylistyczna rewolucja, jakie wymiary i wnętrze?
-
Nowa Toyota Prius na drodze zaskoczy nie tylko prowadzeniem
-
Jak jeździ Toyota Prius z hybrydą nowej generacji? Jest bardziej elektryczna niż spalinowa
rozwiń ›
Toyota Prius nowej 5. generacji wyrasta w Polsce na kolejny hit. Japońska marka jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży w tydzień zebrała 107 zamówień. Co ciekawe, kierowcy decydowali się na ten samochód bez jazdy próbnej, składając rezerwację przez internet, czyli w ciemno. Skąd takie wzięcie? Dobrze zainwestowali pieniądze? Jak nowy Prius będzie trzymać cenę po latach?
Toyota Prius jako pierwsza w historii masowo produkowana hybryda zmieniła oblicze motoryzacji, zyskała status legendy oraz olbrzymią popularność. O swoją pozycję musiała jednak walczyć łokciami. Na świecie jako prototyp pojawiła się w 1996 roku, a na rynek wjechała 10 grudnia 1997 roku w czasie podpisywania protokołu z Kioto, w którym państwa z całego świata zobowiązały się do przeciwdziałania globalnemu ociepleniu.
Toyota Prius nowej generacji w Polsce, skąd wziął się ten samochód?
Pierwsze wcielenie Priusa było sedanem. Dlaczego? Inżynierowie Toyoty wytłumaczyli, że jeśli komponenty hybrydy mieszczą się w takim nadwoziu, to i każde inne swobodnie będzie mogło przyjąć nowatorski układ napędowy. Ale nawet wtedy mało kto wierzył w połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Japończycy mimo wszystko uporczywie trwali przy swoim.
Konsekwencja i pracowitość przyniosły owoce. Prius z generacji na generację zyskiwał zwolenników. Trzecia odsłona z lat 2009-2016 była nie tylko najbardziej opływowym samochodem na świecie (współczynnik Cx wynosił 0,25; dzieliła podium z Mercedesem klasy E W212). Wtedy też Prius stał się hitem w Europie.
Toyota Prius nowej 5. generacji jest niższy, szerszy i ma dłuższy rozstaw osi, ale jest krótszy od poprzednika. Forma zwyciężyła z funkcją. To nie jest samochód taksówkarski
/
Tomasz Sewastianowicz
Toyota Prius – cztery generacje
/
Toyota
Nowa Toyota Prius teraz jako pięciodrzwiowym coupe