A A+ A++

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie modernizacji linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz ze środków Krajowego Planu Odbudowy.

Modernizacja trasy nr 104 Chabówka – Nowy Sącz to część większego przedsięwzięcia. Od wielu lat przygotowywane jest połączenie kolejowe Podłęże – Piekiełko, które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej podkrakowskie Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

– To istotny krok, który gwarantuje realizację przedsięwzięcia.Umowa podpisana z Centrum Unijnych Projektów Transportowych gwarantuje dofinansowanie inwestycji w wysokości ponad 3,9 mld zł w ramach środków Krajowego Planu Odbudowy (100% dofinansowania). To krok dla rozpoczęcia robót budowlanych na linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. PLK SA planują niebawem podpisanie umów z wykonawcami na realizację prac na odcinkach: Chabówka – Rabka Zaryte i Klęczany – Nowy Sącz – informuje PKP PLK SA w komunikacie prasowym. 

Po ponad 20 latach przerwy na trasę mają wrócić pociągi. Według PKP wzrośnie “komfort i bezpieczeństwo”, a kolej – jako atrakcyjny i ekologiczny środek transportu – będzie “efektywniej wykorzystywana w przewozach pasażerskich i towarowych”.

– Zrobiliśmy kolejny krok do realizacji projektu Podłęże – Piekiełko. To kluczowy projekt kolejowy dla mieszkańców Małopolski. Zwalczy wykluczenie komunikacyjne południowej części regionu. Początek prac budowlanych już niebawem – powiedział minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

– Konsekwentne działania i przygotowania PLK SA przybliżają nas do realizacji inwestycji na linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Zawarta dzisiaj umowa jest tego dowodem. Dzięki temu możliwe będą dalsze kroki dla osiągnięcia celu przedsięwzięcia, czyli przywrócenia połączeń kolejowych i zwiększenia dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Modernizacja trasy nr 104 zakłada przebudowę torów i obiektów inżynieryjnych. Ważnym elementem prac mają być stacje i przystanki. Przebudowane zostaną perony, m.in. na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka Zdrój. Nowe obiekty będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na stacji Rabka Zaryte przewidziano także przejście podziemne z windą, które zwiększy dostępność do kolei. Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei wszystkim podróżnym.

W tym roku ogłoszono także przetargi na modernizację odcinków Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – bocznica Klęczany. Zakres podstawowy w ogłoszonych przetargach planowany jest do finansowania ze środków Krajowego Planu Odbudowy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułНакриють ядерною “парасолькою”: названо плюси вступу України в НАТО до кінця війни
Następny artykuł“Ludzie chcą pomóc zwierzętom, ale zabierając je z lasu czy parku, wyrządzają im krzywdę”