A A+ A++

Inkluzywne lalki są niezwykle ważne – uczą empatii i zrozumienia. Dodatkowo są one szczególnie istotne dla dzieci, które doświadczają różnych form niepełnosprawności czy dyskryminacji.

W ramach linii Barbie Fashionistas firma Mattel stworzyła lalki promując tym samym różnorodność i podkreślając, że każdy z nas jest inny. W sprzedaży dostępne są lalki o różnych kolorach skóry oraz typach sylwetki, a także poruszające się na wózku. Teraz do kolekcji dołączyła Barbie z Zespołem Downa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W hołdzie różnorodności

Nowy model lalki ma bardziej okrągłą twarz, płaski mostek nosowy, nieco skośne oczy oraz mniejsze uszy. Barbie jest niższa, ma zmienione proporcje ciała, w tym dłuższy tułów. Jej żółto-niebieska sukienka nawiązuje do kolorów Światowego Dnia Zespołu Downa.

Czytaj także: Barista Grzegorz z Zespołem Downa chwyta za serce

Do akcji włączyły się europejskie ambasadorki, m. in. pochodząca z Wielkiej Brytanii modelka – Ellie Goldstein.

– Jestem bardzo szczęśliwa, że powstała Barbie z zespołem Downa. Widząc lalkę, poczułam się wzruszona – tak wiele to dla mnie znaczyło. Jestem zaszczycona i dumna, że Barbie wybrała mnie, aby pokazać lalkę światu. Różnorodność jest dla mnie ważna, ludzie muszą widzieć więcej takich ludzi jak ja, nie możemy pozwolić na to, by nas ukrywano – komentuje Ellie Goldstein.

Walka z wykluczeniem

Wygląd, a także ubrania i akcesoria Barbie konsultowane były ze specjalistami z amerykańskiego narodowego Towarzystwa Zespołu Downa. Organizacja ta wspiera osoby z zespołem Downa i ich rodziny, walczy z wykluczeniem, przyczyniając się do zmian społecznych i politycznych w tym obszarze.

– To wiele znaczy dla naszej społeczności. Osoby z zespołem Downa mogą po raz pierwszy bawić się lalką Barbie, która wygląda tak jak one – przekazała Kandi Pickard, prezes i dyrektor generalny NDSS.

– Naszym celem jest umożliwienie wszystkim dzieciom zobaczenia siebie w Barbie, a jednocześnie zachęcenie dzieci do zabawy lalkami, które nie są podobne do nich samych. Celem firmy jest przeciwdziałanie stygmatyzacji społecznej poprzez zabawę – napisano w oświadczeniu firmy Mattel.

Na razie lalka dostępna jest jedynie na rynku amerykańskim, ale docelowo ma być sprzedawana na całym świecie.

Zapraszamy na grupę FB – #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPosadzili drzewa w Uszczynie [ZDJĘCIA]
Następny artykułCała prawda o rekinach