A A+ A++

Spotify opublikowało kwartalny raport, w którym chwali się rosnącą liczbą użytkowników. Z popularnego serwisu muzycznego aktualnie korzysta ponad 515 mln osób na całym świecie, zaś tylko w ostatnim kwartale doszło 26 mln nowych słuchaczy.

Źródło fot. Spotify

i

Serwisy streamingowe z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością, a jednym z największych jest bez wątpienia Spotify. Platforma opublikowała właśnie kolejny kwartalny raport, w którym chwali się rosnącą liczbą użytkowników. Po raz pierwszy suma osób korzystających z usługi przekroczyła pół miliarda i na dzień 31 marca wynosiła 515 mln. Mimo to wyniki finansowe przedsiębiorstwa nie są zbyt optymistyczne.

Pomimo wzrostu liczby słuchaczy, to firma zanotowała stratę w wysokości 156 mln euro netto. Jest ona jednak znacznie niższa w stosunku do poprzedniego kwartału, kiedy to wyniosła aż 270 mln euro netto, co daje nadzieję na poprawę wyników w przyszłości. Udało się natomiast o 14% zwiększyć łączne przychody, które wyniosły 3,04 mld euro.

Ze Spotify korzysta coraz więcej osób

W pierwszym kwartale tego roku liczba użytkowników zwiększyła się o 5 procent w stosunku do poprzedniego, zaś w ujęciu rok do roku jest to wzrost o 22 procent. Platforma zanotowała spory napływ nowych słuchaczy, których liczba wzrosła o 26 mln, czyli według oświadczenia firmy, jest to aż 15 mln więcej niż zakładała.

Jak nietrudno się domyśleć, największy wzrost zanotowano w grupie darmowych użytkowników, korzystających z serwisu z włączonymi reklamami. Jeśli chodzi o subskrybentów, to wzrost nie jest już tak spektakularny, gdyż wynosi jedynie 2% w stosunku do poprzedniego kwartału oraz 15% w stosunku rocznym. Liczba osób płacących za dostęp do usługi zwiększyła się bowiem o 5 mln i jest ich obecnie 210 mln.

Firma nie odnotowała szczególnego wzrostu zarobków z płatnych subskrybentów, jednak po stronie darmowych użytkowników spadły one aż o 27%, z 449 mln do 329 mln euro. Prawdopodobnie wynika to z mniejszej ilości reklam, gdyż wiele firm ograniczyło swe budżety na marketing.

Ponad pół miliarda ludzi słucha Spotify, a firma i tak traci pieniądze - ilustracja #1

Źródło: Unsplash | Fath

Najwyraźniej Spotify, tak jak wiele innych firm, także odczuwa skutki spowolnienia gospodarczego, dlatego podejmuje działania mające na celu ograniczenie kosztów działalności. Niedawno zwolniono około 6% kadry, a ponadto ogłoszono plany zamknięcia aplikacji Spotify Live oraz zakupionej niedawno Hardle.

A czy Wy też korzystacie z tego muzycznego serwisu? A może preferujecie alternatywne aplikacje? Dajcie znać w komentarzach.

Ponad pół miliarda ludzi słucha Spotify, a firma i tak traci pieniądze - ilustracja #2

Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTube – tvtech, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZATOR. Tir marki MAN jechał po drodze slalomem
Następny artykułGdzie udać się na majówkę? Synoptyk zdradza, gdzie pogoda będzie najlepsza