Odbiory techniczne, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie i można otwierać. Jeszcze w maju kierowcy pojadą po nowym moście na ul. Żeglarskiej. Jego budowa kosztowała 37 milionów złotych. Zobaczcie, jak wygląda.
Most w ciągu ul. Żeglarskiej przechodzi odbiory techniczne
Wykonawca zakończył roboty drogowe, co umożliwia rozpoczęcie odbiorów nowego mostu w ciągu ul. Żeglarskiej, które potrwają do środy (26.04). Następnie procedurę kontrolną przeprowadzi Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Jego zadaniem będzie sprawdzenie, czy obiekt powstał zgodnie z dokumentacją oraz, czy spełnia niezbędne normy i parametry. Na przeprowadzenie tych czynności będzie miał czas około trzech tygodni. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wprowadzi ruch kołowy i pieszy przez nowy most.
„Etap odbiorów finalizuje wykonane prace przy budowie nowego mostu. Już niedługo mieszkańcy skorzystają z nowej infrastruktury, będziemy się starali jak najszybciej oddać obiekt do użytkowania. Konieczne jest jednak zakończeniu etapu odbiorów i uzyskanie wszelkich pozwoleń. Liczymy na to, że nowym mostem pojedziemy jeszcze w maju. Zakończona inwestycja umożliwi bezpieczniejsze poruszanie się pieszym, rowerzystom i kierowcom, jak również dopełni funkcjonalnie istniejący w tej części miasta węzeł przesiadkowy” – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.
Na czym polegała inwestycja?
Drogowcy najpierw rozebrali stary obiekt i w tym samym miejscu wybudowali nowy. Jest on większy od dotychczas istniejącego – jego długość to ponad 50 m a szerokość 19,4 m, zaś szerokość jezdni 8 m. Powstał obiekt jednoprzęsłowy ze wzmocnieniem w formie podwieszenia. Połączenie obiektu z nasypem drogowym zaprojektowano za pomocą przyczółków żelbetowych. Wszystkie elementy wyposażenia z betonu wykonano w kolorystyce materiału naturalnego, zaś deski gzymsowe i balustrady w kolorze zielonym. Do budowy mostu drogowcy zużyli 160 ton stali zbrojeniowej.
Oprócz robót branży mostowej inwestycja zakładała przebudowę odcinka ul. Żeglarskiej – od nowo powstałego węzła do skrzyżowania z ul. Bryńskiego i Słomkowskiego wraz z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, chodnika, drogi rowerowej oraz 2 zatok autobusowych z wiatami przystankowymi. Zakres inwestycji objął również korektę przebiegu ścieżki rowerowej zlokalizowanej pod mostem oraz regulację koryta rzeki, a także nasadzenia drzew i krzewów.
Próby obciążeniowe
Z końcem marca odbyły się próby obciążeniowe mostu w ciągu ul. Żeglarskiej. Drogowcy przy pomocy samochodów ciężarowych o łącznej masie blisko 200 ton sprawdzili stabilność i wytrzymałość nowej przeprawy nad rzeką Bystrzycą. Testy polegały na badaniach statycznych i dynamicznych przeprowadzonych sześcioma samochodami ciężarowymi o masie całkowitej 32 tony każdy.
Podczas obciążeń dynamicznych samochody poruszały się z prędkością od 10 km/h zwiększanej co 20 km/h, aż do maksymalnej prędkości dozwolonej. Badania objęły pomiary ugięć przęseł i osiadania podpór. To ważny element kontrolny tego rodzaju inwestycji. Po wykonanych badaniach nowy most spełnia wszystkie normy.
Budowa nowego mostu kosztowała około 37 milionów złotych.
Zdjęcia
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS