A A+ A++

Komercjalizacja piłki nożnej postępuje wyjątkowo szybko. Popularne stały się mecze europejskich drużyn poza Starym Kontynentem. Niegdyś słynął z tego superpuchar Włoch, który na przestrzeni dekad odbywał się m.in. w Pekinie, czy Waszyngtonie. Podobna sytuacja może już niedługo mieć miejsce w Lidze Mistrzów.

Zobacz wideo
Specjalny występ dla Lewandowskich! Bawili się i śpiewali pod sceną

Liga Mistrzów w Stanach? UEFA nie zamyka się na taki pomysł

Podczas rozmowy w amerykańskim programie “Men in Blazers” Aleksander Ceferin opowiedział, co myśli o ewentualnym rozgrywaniu danych meczów Ligi Mistrzów nie jak dotychczas w Europie, a za oceanem, w Stanach Zjednoczonych. USA od kilku lat prężnie buduje swoją pozycję na piłkarskiej mapie świata, przygotowując się do mistrzostw globu w 2026, które współorganizuje z Meksykiem i Kanadą. Do klubów MLS trafiają coraz większe nazwiska (jak np. Gareth Bale, który przeszedł i ostatecznie zakończył karierę w Los Angeles FC).

Poza tym Amerykanie dużą wagę przykładają do marketingu swojej piłki. Nie dziwi więc, że z chęcią zorganizowaliby również finał najważniejszych klubowych rozgrywek na świecie, Ligi Mistrzów UEFA. 

– Liga Mistrzów w USA? Jest to możliwe. Zaczęliśmy już o tym rozmawiać, ale są Mistrzostwa Świata, Euro 2024, w tym roku mamy Stambuł, w przyszłym sezonie Londyn, a w 2025 finał będzie w Monachium. Potem zobaczymy – powiedział szef UEFA. 

Następnie dodał, że popularność piłki nożnej w Stanach Zjednoczonych bardzo szybko wzrasta, więc Amerykanie są w stanie zapłacić wielkie pieniądze, aby zorganizować takie mecze u siebie. Przy okazji porównał Ligę Mistrzów oglądaną w Ameryce do Europejczyków, którzy z wielką pasją śledzą NBA. 

Przerażające zeznania partnerki piłkarza. To mogło zakończyć się tragedią. Zawodnik aresztowany

Więcej podobnych treści przeczytasz na stronie Gazeta.pl

Ceferin zaznaczył, że wie, jak wielki drzemie potencjał w amerykańskim rynku i nie widzi przeszkód, żeby tego faktu nie wykorzystać. – To bardzo ważny, obiecujący rynek na przyszłość. Chodzi o to, że bardzo dobrze sprzedajemy prawa, a obecnie sponsoring z USA nie powala. Tutaj natomiast [w USA] komercjalizacja jest zupełnie inna niż w Europie. Amerykanie są do tego znacznie bardziej utalentowani niż my, Europejczycy – mówi.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułРозвідника Червінського взяли під варту
Następny artykułNew Biden EO creates office of “environmental justice” to fight “racist” pollution