Wyjaśnienie do medialnych informacji o sytuacji SPZOZ w Lubartowie
Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej odpowiedzialność za zarządzanie podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą ponosi kierownik. Natomiast zgodnie z obowiązującym Regulaminem Organizacyjnym SPZOZ w Lubartowie to dyrektor wykonuje czynności z zakresu prawa pracy, a także to on zawiera umowy cywilno-prawne z podległym mu personelem. W te kompetencje nie może ingerować ani Rada Powiatu ani tym bardziej Zarząd Powiatu. Dopiero w wypadku, gdyby NFZ lub PiP stwierdziło nieprawidłowości w ww. obszarze Zarząd mógłby wezwać dyrektora do zaprzestania praktyk niezgodnych z prawem.
Natomiast odnosząc się do ujawnionej listy płac. Zgodnie z treścią art. 21 ust. 2a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, w wykonywaniu mandatu radnego radny ma prawo, jeżeli nie narusza to dóbr osobistych innych osób, do uzyskiwania informacji i materiałów (…) oraz wglądu w działalność starostwa powiatowego (…) Ponadto zgodnie z ust. 11 ww. art. 21 Radny ma prawo do składania zapytania w sprawach aktualnych problemów powiatu, a także w celu uzyskania informacji o konkretnym stanie faktycznym. W tym wypadku nie doszło do nadużyć lub też złamania prawa, ponieważ udostępniona na pisemne żądanie radnego Rady Powiatu w Lubartowie lista wynagrodzeń, była w pełni zanonimizowana, nie zawierała danych wrażliwych, a także nie zawierała wynagrodzeń na samodzielnych stanowiskach pracy.
Podkreślenia wymaga fakt, iż dyrektor SPZOZ w Lubartowie nie powiadomił dotąd oficjalnie Zarządu Powiatu w Lubartowie o zamiarze rezygnacji Kierownika Oddziału Chirurgii SPZOZ w Lubartowie ani o innych planowanych odejściach lekarzy z ww. Oddziału.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS