Smutna informacja została podana przez przewoźnika INTER, który przez wiele lat realizował połączenie Jaworzno-Kraków.
Od 1 maja 2023 roku to połączenie zostanie zlikwidowane, podobnie jak Gliwice-Kraków oraz Rybnik-Katowice. Mieszkańcy naszego miasta mogą więc korzystać z busów przez ostatni tydzień.
Przewoźnik w swoich mediach społecznościowych umieścił informację, że podjęcie takiej decyzji było związane wyłącznie przez względy ekonomiczne. Mniejsza liczba pasażerów oraz alternatywa w postaci kolei dotowanych przez rząd sprawiła, że utrzymywanie wspomnianych połączeń przestało być opłacalne.
Co teraz mają zrobić mieszkańcy Jaworzna?
Bezpośrednio z naszego miasta do Krakowa będzie można dojechać już tylko pociągiem z dworca PKP w Szczakowej albo za pośrednictwem własnego pojazdu. Narzekać nie powinni mieszkańcy, którzy do Szczakowej mają blisko, jednak dla osób mieszkających w Śródmieściu, którzy do Krakowa dojeżdżać muszą jak np. studenci różnych uczelni, będzie to większe wyzwanie, gdyż najpierw komunikacją miejską będą musieli dojechać na dworzec, a potem przesiąść się w pociąg. Taka komunikacja będzie tańsza, a pociąg jedzie szybciej, jednakże doliczając czas podróży jaworznickim autobusami, wszystko będzie wymagało poświęcenia więcej czas, niż dotychczas. W najgorszym wypadku będzie można także dojechać do Katowic i dopiero stamtąd udać się do Krakowa, ale na to będzie trzeba poświęcić jeszcze więcej czasu.
Autobusowa alternatywa niestety znika. Zachęcamy do dyskusji na naszych mediach społecznościowych, ponieważ w mediach prowadzonych przez jaworznickich urzędników komentarze zostały zablokowane.
Do naszej redakcji dzwonią mieszkańcy Jaworzna, którzy zmartwieni są faktem zniknięcia wspomnianej linii. Szczególnie kłopot mają mieszkańcy Łubowca, Dąbrowy Narodowej i Osiedla Stałego. Ich dzielnice i osiedla są słabo skomunikowane ze Szczakową. Czekamy na reakcje ze strony PKM Jaworzno, aby usprawnili możliwość dojazdu z tych rejonów miasta na dworzec.
Oficjalny komunikat przewoźnika:
Szanowni Pasażerowie!
Podjęcie tej trudnej decyzji ma wyłącznie uzasadnienie w rachunku ekonomicznym, który nie pozwala na utrzymanie dotychczasowego rozkładu jazdy. Obniżająca się liczba Pasażerów oraz zmiana preferencji środka transportu ( alternatywa dotowanej kolei ) nie pozwala nam z przyczyn finansowych na uczciwą konkurencję. Działamy na zasadach komercyjnych bez żadnego dofinansowania.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS