Blizzard posłuchał graczy i wprowadził drobną zmianę w interfejsie gry. Szkoda tylko, że część fanów wolała wersję z beta-testów.
Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i
W zeszłym tygodniu firma Blizzard Entertainment omówiła, jak zamierza poprawić Diablo IV w oparciu o doświadczenia z (pierwszej) otwartej bety. Więcej (nie tylko na ten temat) zdradzono w trakcie niedawnej transmisji. Jak się okazuje, część fanów nie jest zachwycona pewną zmianą zapowiedzianą przez twórców.
Problematyczna czcionka
Wśród zarzutów wobec testowej wersji Diablo 4 było sporo dotyczących rozgrywki lub klas, ale gracze mieli też uwagi do czcionki.
- Blizzard użył bowiem „sterylnej”, bezszeryfowej czcionki, która nie pasowała graczom do klimatów mrocznego fantasy. Niektórym internautom nazbyt kojarzyła się ona z wyskakującymi okienkami w przeglądarce albo budżetowych grach free-to-play.
- Blizzard wyszedł więc naprzeciw oczekiwaniom graczy i wprowadził bardziej „ozdobną” czcionkę. Oczywiście, jak to często bywa, zmiana zasugerowana przez fanów została chłodno przyjęta przez innych miłośników Diablo.
Porównanie starej (po lewej) i nowej czcionki interfejsu (po prawej). Źródło: u/its_tharid / Reddit.
Uczciwie wspomnijmy, że już we wcześniejszych dyskusjach na ten temat pojawiały się opinie, że czcionka z beta-testów jest lepsza pod jednym względem: czytelności.
Pismo szeryfowe jest powszechnie uważane za mniej czytelne (zwłaszcza na ekranie urządzenia oraz dla osób z dysleksją). To dlatego w 2007 roku Microsoft porzucił Times New Roman na rzecz Calibri (co, z dużym opóźnieniem, wprowadził także amerykański Departament Stanu).
Konflikt czytelności i „immersyjności”
Dlatego też obok fanów ceniących nową wersję interfejsu za „zgodność tematyczną” z Diablo 4 nie brakuje też osób narzekających na jego czytelność.
- Niektórzy internauci zwracają za to uwagę, że porównanie zamieszczone w serwisie Reddit (powyżej) jest mocno wypaczone. Grafika z nową wersją UI nie tylko jest znacznie niższej jakości, ale też pokazuje większą ilość tekstu.
- Jeszcze inni gracze nie są zachwyceni ani jedną, ani drugą wersją interfejsu, uważając je za nieczytelne ściany tekstu (do tego wykorzystujące nie jedną, a kilka czcionek naraz). Ich zdaniem Blizzard powinien pójść za przykładem fanów, którzy pokazali własne pomysły na poprawki, wychodzące poza zmiany czcionki. Nie żeby i do tych propozycji gracze nie mieli sporych uwag (głównie w kwestii brakujących informacji).
- Fani sugerują też, by Blizzard wybrał pośrednią, „półszeryfową” opcję (co, znając życie, nie zadowoli nikogo). Albo po prostu udostępnił obie jako osobne opcje, tak jak zrobiono to już z rozmiarem czcionki.
Wątpliwe, by którekolwiek z tych rozwiązań znalazło się w Diablo 4 na premierę gry 6 czerwca. Być może Blizzard rozważy zmiany po debiucie. Do tego czasu społeczność raczej pozostanie podzielona na zwolenników czytelnej i „immersyjnej” czcionki.
Może Cię zainteresować:
- Gry w świecie Diablo, które chcielibyśmy zobaczyć
- 19 gier RPG, w które zagramy w 2023 roku
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS