A A+ A++

Chińskie samochody elektryczne, dzięki niskim kosztom produkcji, stanowią bardzo poważną konkurencję dla aut znanych nam producentów. Chińczycy nie zamierzają jednak zatrzymać się na Azji i snują plany ekspansji na Stary Kontynent.

Popularność chińskich samochodów elektrycznych rośnie, a najlepiej świadczą o tym wyniki eksportu w minionym roku. Łącznie kraj opuściły wówczas 2 mln pojazdów. Dla porównania, w 2020 roku wynik był cztery razy niższy. Mało tego, jeśli tempo z pierwszego kwartału tego roku zostanie utrzymane, tegoroczny eksport może przekroczyć nawet 3 mln. Z Chin wyjeżdżają również pojazdy europejskich producentów. Przykładowo, w Państwie Środka powstaje BMW iX3 czy Dacia Spring. Ze względów oczywistych (rosnąca popularność elektryków) kierunkiem chińskiej ekspansji jest Europa. 

Chińczycy planują ekspansję na Europę

W rozmowie z agencją Reuters Patrick Koller, dyrektor naczelny francuskiej firmy Faurecia, zajmującej się transportem samochodów, stwierdził, że rynek pojazdów elektrycznych jest “otwartą drogą” dla chińskich producentów. Dodał również, że rozmawiał z szefami przeszło dwudziestu chińskich marek. 

Według niego wiele z nich chce wejść do Europy. Jak stwierdził, “atrakcyjny samochód dla chińskich konsumentów” będzie również atrakcyjny dla Europejczyków.

Tym co ma przyciągać klientów, jest oczywiście koszt zakupu w porównaniu z autami “tradycyjnych” marek na rynku europejskim. Cena zaprezentowanego na targach w Szaghaju elektrycznego modelu Seagull od chińskiego producenta BYD ma startować od nieco ponad 11 tys. dolarów (przy obecnym kursie to nieco ponad 46 tys. złotych). Model ma 3780 mm długości, 1715 mm szerokości i 1540 mm wysokości. W ofercie znajdą się wersje z akumulatorem o pojemności 30 i 38 kWh oraz mocą 75 i 102 KM. Dla porównania ceny nieco mniejszego Volkswagena e-up! startują od ponad 96 tys. złotych.

Bill Russo, założyciel i dyrektor generalny firmy Automobility, zajmującej się doradztwem strategicznym, przewiduje, że Seagull stanie się najlepiej sprzedającym się samochodem w Chinach w przeciągu pół roku od premiery. Z kolei Koller jest zdania, że chińscy producenci ze względu na swoją “fantastyczną przewagę konkurencyjną” mogą dążyć, by w samej tylko Europie sprzedawać milion pojazdów rocznie. Analitycy zgadzają się co do tego, że chińskie elektryki będą stanowić poważną konkurencję dla znanych w Europie producentów aut. 

Plany chińskich marek co do Europy – nowe modele i nowe marki

BYD czyli jeden z największych chińskich producentów aut, wyeksportował w zeszłym roku 56 tys. pojazdów. Na rynkach europejskich producent oferuje już dużego, siedmioosbowego SUV-a Tang, kompaktowego crossovera Atto 3 oraz dużego sedana Han. 

Wkrótce do oferty ma dołączyć model Dolphin. Będzie oferowany z akumulatorem o pojemności 45 lub 60 k … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPodejrzany mężczyzna siedział na jej balkonie w środku nocy. Mieszkanka ostrzega, zasłaniajcie okna!
Następny artykułSkate – wkrótce testy na konsolach. Studio opowiada o progresji i braku lootboxów