Grupa analityczna GSD udostępniła raport podsumowujący wyniki europejskiego rynku gier (poza Wielką Brytanią) za marzec tego roku i cały pierwszy kwartał 2023 r.
Która gra rządziła w marcu w Europie? Hogwarts Legacy jest największym bestsellerem tego roku, ale w marcu bezkonkurencyjne okazało się Resident Evil 4, co jest tym bardziej imponujące, że gra ukazała się pod koniec miesiąca.
W pierwszej dziesiątce zabrakło gier Nintendo. Metroid Prime Remastered znalazło się dopiero na 11. pozycji. Tutaj jednak warto mieć na uwadzę, że cyfrowa wersja gry ukazała się w lutym (w marcu zadebiutowało jedynie wydanie pudełkowe), a Nintendo nie dzieli się z GSD wynikami takiej sprzedaży, więc nie da się tak naprawdę stwierdzić, jak dobrze poradziła sobie ta produkcja.
Jak wypadły konsole? Znacznie lepiej sytuacja prezentuje się w kwestii sprzętu. Mianowicie w marcu sprzedaż konsol w Europie wzrosła o 67%, do poziomu 570 tys. egzemplarzy.
Źródła danych:
Dane cyfrowe GSD obejmują gry zakupione za pośrednictwem Steam, Xbox Live, PlayStation Network i Nintendo eShop.
Główne firmy, które udostępniają dane to Activision Blizzard, Bandai Namco, Capcom, Codemasters, Electronic Arts, Embracer Group (w tym Gearbox, Koch Media, Sabre Interactive), Focus Entertainment, Konami, Marvellous Games, Microids, Microsoft (w tym Bethesda), Milestone, Nacon, Paradox Interactive, Quantic Dream, Sega, Sony, Square Enix, Take-Two, Ubisoft i Warner Bros. GSD nie otrzymuje za to danych od firm Nintendo i 505 Games, jak również z wielu małych studiów deweloperskich.
Dane cyfrowe obejmują gry sprzedawane w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, na Cyprze, w Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, w Islandii, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, na Malcie, w Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Rosji, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Ukrainie i Wielkiej Brytanii.
Dane sprzedaży pudełkowej obejmują tylko gry sprzedawane w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Zjednoczonym Królestwie.
Dane sprzedaży sprzętu konsolowego obejmują Belgię, Danię, Finlandię, Francję, Włochy, Portugalię, Rosję, Hiszpanię, Szwecję i Szwajcarię. Sprzedaż akcesoriów obejmuje te same rynki, ale nie obejmuje Szwajcarii.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS