Czwartoklasiści są przygotowywani przez nieprzygotowanych nauczycieli, zaskakiwanych permanentnymi zmianami i permanentnie lekceważonych – pisze Ilona Glatzel, doktorka nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, nauczycielka w Uniwersyteckim Liceum Ogólnokształcącym w Toruniu.
Nie tylko tegoroczni maturzyści i maturzystki stają przed wyzwaniem podołania nowym wymogom egzaminacyjnym – ogłoszonym dwa i pół roku za późno – również ich nauczycielki i nauczyciele. Przez gdańską OKE szkoleni byli (jako egzaminatorzy) zaledwie pół roku przed pierwszą maturą nowego typu: w dwa weekendy jesienią 2022 roku, a niektórzy dopiero w grudniu, tuż przed drugą diagnozą maturalną, której sprawdzaniem mieli się zająć w okresie świąt Bożego Narodzenia. I tak już byli w lepszej sytuacji niż we wrześniu, gdy sprawdzali pierwszą diagnozę maturalną przeprowadzoną, zanim odbyła się główna sesja szkoleń dla nauczycieli.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS