A A+ A++

Wydział Finansowy

Skarbnik Powiatu

Zadania wydziału

  1. przygotowanie projektu budżetu Powiatu zgodnie z procedurami i terminami przy współpracy
    z komórkami organizacyjnymi Starostwa;
  2. wykonywanie budżetu i sprawowanie nadzoru nad dysponentami środków finansowych;
  3. analizowanie stanu wykonania budżetu i wnioskowanie zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami finansowymi oraz podejmowanie działań zabezpieczających realizację budżetu zgodnie z przyjętymi kierunkami i ustawami;
  4. opracowywanie układu wykonawczego budżetu powiatu oraz przekazywanie informacji jednostkom i komórkom organizacyjnym;
  5. przekazywanie informacji o dokonanych zmianach w budżecie jednostkom i komórkom organizacyjnym;
  6. czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz zapewnienie odpowiedniej relacji między realizacją wydatków a zachowaniem rytmicznej realizacji budżetu;
  7. opracowywanie długookresowych prognoz źródeł dochodów i kierunków wydatków;
  8. nadzorowanie i kontrolowanie spraw związanych z przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych;
  9. analiza wykorzystania  przyznanych dotacji i subwencji;
  10. sporządzanie okresowych sprawozdań i analiz z wykonania  budżetu Powiatu;
  11. prowadzenie ewidencji i rozliczeń dochodów Skarbu Państwa oraz Powiatu;
  12. windykacja należności Powiatu i Skarbu Państwa w ramach postępowania egzekucyjnego
    w administracji oraz w ramach sądowego postępowania  egzekucyjnego – sporządzanie i wysyłka wezwań do zapłaty not odsetkowych i potwierdzanie salda;
  13. naliczanie i ewidencjonowanie odsetek od nieterminowych płatności;
  14.  kontrola zaciągania zobowiązań angażujących środki Powiatu;
  15. zarządzanie długiem publicznym Powiatu i prowadzenie ewidencji zadłużenia Powiatu;
  16. określanie źródeł finansowania deficytu budżetowego;
  17. przedstawianie propozycji przeznaczania nadwyżek budżetowych;
  18. opracowywanie analiz i opinii dotyczących budżetu Powiatu w zakresie:

a) emisji papierów wartościowych,

b) zaciągania kredytów i pożyczek,

c) udzielania gwarancji i poręczeń;

  1. sprawdzanie zgodności realizacji umów i porozumień pod względem finansowym;
  2. sporządzanie określonej przepisami prawa sprawozdawczości budżetowej i pozabudżetowej Powiatu,
  3. współdziałanie z bankiem w zakresie bankowej obsługi Powiatu, nadzorowanie realizacji wykonywania umowy zawartej z bankiem obsługującym budżet Starostwa;
  4. prowadzenie ksiąg rachunkowych organu i sporządzanie sprawozdań finansowych;
  5. przyjmowanie bilansów jednostek i sporządzanie łącznego sprawozdania finansowego;
  6. wystawianie faktur VAT, faktur VAT korygujących na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, decyzji itp.;
  7. prowadzenie rejestru sprzedaży VAT i sporządzanie deklaracji VAT;
  8. przekazywanie informacji o udzielonej pomocy publicznej na podstawie danych przekazanych
    od wydziałów i referatów;
  9. sporządzanie półrocznych informacji z przebiegu wykonania budżetu oraz sprawozdania rocznego
    z wykonania budżetu Powiatu;
  10. sporządzanie kwartalnych informacji o wykonywaniu budżetu Powiatu oraz ich publikacja w BIP;
  11. kontrola wydatkowania środków finansowych przyznanych z budżetu Powiatu w jednostkach organizacyjnych;
  12. koordynowanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz
    o przeciwdziałaniu finansowania terroryzmu, poprzez pełnienie funkcji jednostki współpracującej
    z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej w Ministerstwie Finansów, a w szczególności opracowanie instrukcji postępowania w przypadkach wskazanych w ustawie;
  13. koordynacja i prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną dla przedsiębiorców, współpraca z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie udzielania tej pomocy.
  14. w zakresie Referatu Księgowości:
  1. sporządzanie planów finansowych dochodów i wydatków Starostwa,
  2. prowadzenie ksiąg rachunkowych Starostwa,
  3. klasyfikowanie dochodów i wydatków Starostwa i ich prawidłowe ujmowanie,
  4. sprawdzanie dokumentów złożonych do realizacji pod względem kompletności, formalno – rachunkowym, rzetelności, prawidłowości i przejrzystości,
  5. sprawdzanie, przed realizacją zgodności wydatków z zawartymi umowami lub porozumieniami,
  6. prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych na podstawie dokumentów źródłowych przekazanych przez komórki organizacyjne,
  7. bieżąca analiza wydatków i dochodów Starostwa,
  8. naliczanie i ewidencjonowanie odsetek od nieterminowych płatności,
  9. sporządzanie sprawozdawczości budżetowej Starostwa,
  10. naliczanie amortyzacji i umorzenia środków trwałych,
  11. prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, przeprowadzanie inwentaryzacji Starostwa w zakresie uzgadniania sald i weryfikacji, opiniowanie protokolu rozliczenia inwentaryzacji oraz ujęcie w księgach rachunkowych wyników rozliczenia inwentaryzacji prowadzonej w formie spisu z natury,
  12. sporządzanie sprawozdań finansowych Starostwa,
  13. prowadzenie ewidencji księgowej wadiów,
  14. obsługa funduszu płac i wynagrodzeń, prowadzenie spraw płacowych i ubezpieczeniowych pracowników urzędu oraz osób wykonujących prace na podstawie umów cywilno – prawnych
    w tym:
  • sporządzanie list płac,
  • prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
  • sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
  • sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku 
    od osób fizycznych, sporządzanie dokumentów PIT,
  • sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń;
  • sporządzanie sprawozdań z funduszu płac;
  • naliczanie ryczałtów za korzystanie przez pracowników Starostwa z prywatnych samochodów do celów służbowych;
  • prowadzenie kart wynagrodzeń, kart zasiłkowych oraz wydawanie zaświadczeń o zarobkach
    i zatrudnieniu;
  • prowadzenie obsługi kasowej Starostwa;
  • sporządzanie deklaracji na podatek od nieruchomości i podatek rolny w zakresie mienia Powiatu;
  • dokonywanie wypłat diet radnych na podstawie list sporządzonych przez Wydział Organizacyjny;
  • kontrola dokumentów księgowych oraz  umów i porozumień pod względem formalno – rachunkowym oraz zgodności z obowiązującymi przepisami prawa finansowego
    i obowiązującymi procedurami w zakresie obiegu i kontroli dokumentów księgowych;
  • prowadzenie obsługi księgowo – finansowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  • pobieranie i ewidencjonowanie opłaty skarbowej oraz przekazywanie jej do gmin.

 

 

 

Co i jak załatwić

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułXbox Series X w dobrej cenie w x-kom.pl
Następny artykułVictoria Beckham świętuje 49. urodziny. Na przestrzeni lat diametralnie zmieniła swój styl