Referat Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich
Kierownik referatu
Zadania referatu
- prowadzenie i koordynacja akcji kurierskiej w Powiecie;
- organizacja doręczeń kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych;
- realizacja zadań Powiatu w zakresie obrony cywilnej;
- obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
- organizacja Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
- ustalanie procedur reagowania kryzysowego;
- opracowanie i realizacja Powiatowego Planu Obrony Cywilnej;
- prowadzenie spraw wynikających z wykonywania przez Starostę zadań
w zakresie utrzymania porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli; - koordynacja działań jednostek organizacyjnych w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym
i innym nadzwyczajnym zagrożeniom, a także w zakresie zwalczania i usuwania ich skutków; - przygotowywanie projektu planu operacyjnego ochrony Powiatu przed powodzią, składanie wniosków do Starosty o ogłoszenie i odwołanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
- analizowanie i prognozowanie lokalnych zagrożeń;
- współpraca z Komendą Powiatową Policji, Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej, Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, Powiatowym Lekarzem Weterynarii oraz Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego;
- opracowywanie i aktualizowanie Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu na wypadek zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
- organizowanie, planowanie pracy i obsługa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa
i Porządku; - prowadzenie Powiatowego Magazynu Przeciwpowodziowego i Magazynu Obrony Cywilnej;
- opracowywanie i aktualizowanie Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego;
- zapewnienie Staroście łączności bezprzewodowej;
- aktualizowanie komputerowej bazy danych sil i środków Powiatu – „ARCUS”;
- koordynowanie wykonywania przez komórki organizacyjne Starostwa zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz nadzór nad ich realizacją;
- współdziałanie w realizacji zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego przypisanych Staroście z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Starostwa,;
- wykonywanie niezbędnych opracowań i realizacja czynności mających na celu przygotowanie Referatu do działań w stanie zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
- realizowanie określonych zadań wynikających w szczególności z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu na wypadek zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
i w czasie wojny oraz z innych dokumentów w zakresie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego; - wydawanie postanowień w zakresie zastosowania przymusu bezpośredniego – doprowadzenie przez Policję do jednostki wojskowej żołnierza – rezerwisty;
- prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem osób od obowiązku obrony z urzędu lub na wniosek;
- prowadzenie spraw w zakresie przygotowania i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej, wydawanie orzeczeń o zdolności do służby wojskowej;
- udzielanie zezwoleń na zbiórki publiczne na terenie Powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę;
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
- wydawanie zezwoleń na przewóz osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych
do najbliższego szpitala mającego prosektorium w celu ustalenia przyczyny zgonu; - wykonywanie zadań związanych z rejestracją i nadzorem nad stowarzyszeniami innymi
niż stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego; - występowanie z wnioskiem do sądu o ustanowienie kuratora ds. stowarzyszenia;
- występowanie z wnioskiem do sądu z wnioskiem o udzielenia upomnienia władzom stowarzyszenia, rozwiązania stowarzyszenia lub uchylenia uchwał niezgodnych z prawem lub naruszenia postanowienia statutu stowarzyszenia;
- wydawanie zaświadczeń o zarejestrowaniu stowarzyszenia;
- występowanie do sądu o zakazanie założenia stowarzyszenia;
- prowadzenie ewidencji stowarzyszeń;
- wydawanie decyzji o sprowadzaniu zwłok i prochów z zagranicy na teren Powiatu;
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja ksiąg inwentarzowych pozostałych środków trwałych
i wyposażenia Starostwa, prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej pozostałych środków trwałych; - prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami oznakowań środków trwałych i pozostałych środków trwałych Starostwa;
- prowadzenie archiwum zakładowego oraz archiwum akt osobowych SPZOZ Szpital Powiatu Krośnieńskiego;
- prowadzenie spraw z zakresu rzeczy znalezionych;
- prowadzenie spraw z zakresu niepodjętych depozytów oraz magazynu niepodjętych depozytów;
- prowadzenie spraw w zakresie usuwania i przechowywania statków i innych obiektów pływających;
- realizacja zadań z zakresu ustawy o ochronie informacji niejawnych, w tym w szczególności:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
- realizacja zadań pełnomocnika ochrony informacji niejawnych przy pomocy wewnętrznej formy organizacyjnej pionu ochrony,
- prowadzenie i obsługa kancelarii materiałów niejawnych,
- bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych,
- archiwizacja dokumentacji niejawnej,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- kontrola przestrzegania właściwego oznakowania dokumentacji w kancelarii materiałów niejawnych,
- opracowanie instrukcji ochrony informacji niejawnych,
- prowadzenie postępowań sprawdzających w stosunku do osób, które będą miały dostęp
do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”, - prowadzenie zadań z zakresu bezpieczeństwa informacji oraz ochrony informacji niejawnych,
- ochrona systemów sieci teleinformatycznych przetwarzających informacje niejawne,
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
o ochronie tych informacji w Starostwie Powiatowym, - okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych,
- opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”,
- przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających, prowadzonych w odniesieniu do osób ubiegających się o stanowisko lub zlecenie pracy, z którymi łączy się dostęp
do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową, - prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych
do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych, - w razie konieczności współdziałanie w trakcie postępowania sprawdzającego oraz w trakcie kontroli z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
- wykonywanie poleceń Starosty w zakresie:
- zatwierdzania programów działania służb, inspekcji i straży,
- uzgadniania wspólnego działania tych jednostek na obszarze Powiatu,
- w sytuacjach szczególnych kierowanie wspólnymi działaniami tych jednostek;
- przygotowywanie projektów poleceń Starosty w stosunku do służb, inspekcji
i straży; - ewidencjonowanie wydanych poleceń i kontrola ich realizacji;
- nadzór i koordynacja spraw związanych z ochroną danych osobowych w Starostwie, w tym wykonywanie zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS