Wydział Organizacyjny, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich
Wydział Organizacyjny, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich
Sekretarz Powiatu – Anna Halicka
Telefon: 68 378 88 88 wew. 214
Pokój: 118
Zadania wydziału
- zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Starostwa;
- wdrażanie nowych metod organizacyjnych pracy w Starostwie;
- opracowywanie projektów aktów prawnych i dokumentów ustalających porządek organizacyjny w Starostwie;
- prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa, w tym:
- przyjmowanie i rozdział korespondencji oraz przesyłek,
- prowadzenie ewidencji wpływów specjalnych i wartościowych,
- wysyłanie korespondencji i przesyłek,
- prowadzenie rejestrów przesyłek;
- realizacja zadań związanych z obsługą interesanta i prowadzenie Biura Obsługi Interesanta,
a w szczególności:
- udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw w Starostwie,
- wydawanie druków wniosków do załatwiania spraw, pomoc przy ich wypełnianiu,
- przyjmowanie wniosków i podań wraz z dokumentacją,
- sporządzanie protokołów na okoliczność wniesienia podania w formie ustnej,
- udzielanie informacji o strukturze organizacyjnej Starostwa,
- aktualizacja informacji umieszczanych na tablicach ogłoszeń Starostwa,
- przeprowadzanie badań i analiz dotyczących spraw wnoszonych do Starostwa , badań ankietowych w zakresie zadań realizowanych przez Starostwo;
- prowadzenie spraw z zakresu:
- zapewnienia wyposażenia Starostwa w meble biurowe, maszyny i urządzenia biurowe,
- konserwacji sprzętu biurowego,
- zapewnienie zaopatrzenia w materiały biurowe, środki czystości, zamawianie druków, tablic, teczek itp.;
- prowadzenie podręcznego magazynu materiałów biurowych oraz zapewnienie właściwego gospodarowania materiałami biurowymi;
- gospodarowanie składnikami majątku ruchomego (wyposażenia) Starostwa, przekazywanie informacji o zmianach w stanie wyposażenia pracownikowi prowadzącemu księgi inwentarzowe
w Referacie Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich oraz Wydziałowi Finansowemu, zgodnie z obowiązująca procedurą; - bieżąca analiza stanu majątku ruchomego Starostwa z uwzględnieniem jego stanu technicznego oraz przydatności do dalszego użytkowania;
- współpraca z komisją inwentaryzacyjną i komisją oceny przydatności składników majątkowych
w Starostwie; - prenumerata czasopism na potrzeby Starostwa, zakup merytorycznych publikacji i wydawnictw
w uzgodnieniu z Sekretarzem; - prowadzenie spraw z zakresu publikowania ogłoszeń prasowych przez Starostwo, za wyjątkiem ogłoszeń promocyjnych;
- prowadzenie spraw związanych z obsługą administracyjną Starosty i Wicestarosty;
- prowadzenie harmonogramu spotkań Starosty i Wicestarosty, w tym: ewidencjonowanie
i przyjmowanie zaproszeń dla Starosty i Wicestarosty; - organizacja przyjmowania interesantów przez Starostę i Wicestarostę, w tym w ramach skarg
i wniosków; - sporządzanie czystopisów pism Starosty i Wicestarosty oraz ich powielanie;
- obsługa organizacyjna spotkań organizowanych przez Starostę i Wicestarostę;
- prowadzenie spraw z zakresu zabezpieczenia transportu, w tym rozliczanie zużycia paliwa samochodu służbowego;
- rozliczanie kosztów rozmów prywatnych za służbowe telefony komórkowe;
- prowadzenie rejestru pieczęci, pieczątek i stempli używanych w Starostwie, zamawianie pieczęci i pieczątek, sprawowanie nadzoru nad przechowywaniem pieczęci urzędowych;
- nadzór nad realizacją zadań wykonywanych przez pracowników obsługi: sprzątaczki, robotnik gospodarczy, kierowca;
- zabezpieczenie utrzymania porządku i czystości w pomieszczeniach budynku;
- prowadzenie rejestru delegacji służbowych;
- prowadzenie rejestru ewidencji czasu pracy po godzinach;
- prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty;
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków oraz prowadzenie bieżącej analizy sposobu ich załatwiania;
- prowadzenie książki kontroli (rejestru kontroli zewnętrznych odbywających się w Starostwie)
i współpraca z Audytorem Wewnętrznym w zakresie bieżącego uzupełniania treści rejestru; - realizacja zadań w zakresie kształtowania zasad polityki kadrowej, w tym sporządzanie analiz wykorzystania etatów w komórkach organizacyjnych Starostwa pod kątem właściwego gospodarowania etatami i funduszem płac;
- prowadzenie ewidencji osobowej i akt osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych;
- przygotowywanie dokumentacji związanej z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, udzielaniem urlopów i zwolnień z pracy, awansowaniem i nagradzaniem pracowników oraz sporządzanie na wniosek pracowników dokumentacji rentowo – emerytalnej do ZUS;
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku ubezpieczeniowym;
- przygotowywanie dokumentów związanych ze stosunkiem pracy kierowników jednostek organizacyjnych, postępowań konkursowych (naborów) na stanowisko kierownika jednostki organizacyjnej, uchwał Zarządu Powiatu w sprawie powołania, odwołania i ustalenia wynagrodzenia kierowników jednostek organizacyjnych;
- prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy i kontrolą jej przestrzegania;
- prowadzenie sprawozdawczości z zakresu spraw osobowych i zatrudnienia;
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami wewnętrznymi i zewnętrznymi pracowników Starostwa oraz podnoszeniem kwalifikacji pracowników;
- przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez Starostę oraz prowadzenie centralnego rejestru wydanych upoważnień i pełnomocnictw;
- prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska pracy;
- organizowanie przeprowadzania służby przygotowawczej;
- realizacja zadań związanych z okresowymi ocenami kwalifikacyjnymi pracowników Starostwa, w tym bieżący nadzór nad właściwą realizacją przez bezpośrednich przełożonych obowiązku przeprowadzania okresowej oceny pracowników;
- ewidencjonowanie czasu pracy pracowników, przygotowywanie planów urlopowych, ewidencjonowanie zwolnień lekarskich;
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy;
- zapewnienie właściwej realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapewnienie wykonywania zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy;
- zapewnienie obowiązkowych szkoleń pracowniczych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- przygotowanie przewidzianej prawem dokumentacji w sprawach wypadków przy pracy;
- nadzór nad prowadzeniem przez pracowników okresowych badań lekarskich, prowadzenie rejestru ważności badań okresowych pracowników;
- zapewnienie realizacji zadań z zakresu udzielania pracownikom pierwszej pomocy oraz wykonywania działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników;
- prowadzenie spraw z zakresu zabezpieczenia pracowników w środki ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze;
- dbałość o wypełnianie przez nowo zatrudnianych pracowników obowiązków złożenia oświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz oświadczeń o stanie majątkowym pracowników, o których mowa w art. 31 i 32 ustawy o pracownikach samorządowych oraz dopilnowanie umieszczenia informacji jawnych w BIP;
- realizacja zadań związanych z analizą oświadczeń majątkowych i informacji składanych Staroście oraz wykonywanie innych obowiązków nałożonych ustawowo na Starostę w zakresie oświadczeń majątkowych wynikających z ustawy o samorządzie powiatowym, w szczególności nadzór nad terminowym składaniem oświadczeń majątkowych przez osoby zobowiązane do ich złożenia oraz kontrola wypełniania oświadczeń majątkowych pod względem formalnym oraz analiza tych oświadczeń co do zgodności z przepisami prawa,
- przygotowywanie informacji dotyczącej oświadczeń majątkowych przedstawianej Radzie Powiatu przez Starostę każdego roku, zawierającej dane dotyczące:
- osób, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie,
- nieprawidłowości stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia,
- działań podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach;
- opracowywanie na zlecenie Starosty wniosków o nadanie odznaczeń państwowych i innych odznaczeń;
- przygotowywanie i rejestracja umów cywilno – prawnych;
- organizacja i koordynacja praktyk zawodowych i staży w Starostwie;
- organizacja wykorzystania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych przy współpracy
z Komisją Socjalną; - prowadzenie rejestru osób, którym przyznano ryczałt za korzystanie z prywatnych samochodów
do celów służbowych, przygotowywanie umów i sporządzanie informacji niezbędnych do naliczania ryczałtów; - sporządzanie upoważnień do prowadzenia samochodów służbowych;
- sprawowanie obsługi administracyjnej i techniczno – kancelaryjnej Rady Powiatu i komisji Rady Powiatu, w tym m.in.:
- przygotowywanie i obsługa sesji Rady Powiatu i jej komisji,
- sporządzanie protokołów z sesji Rady Powiatu i posiedzeń jej komisji,
- zabezpieczanie terminowego doręczania radnym zawiadomień i materiałów na sesję
i posiedzenia komisji Rady Powiatu, - prowadzenie ewidencji uczestnictwa radnych w sesjach i posiedzeniach komisji oraz sporządzanie list diet radnych,
- prowadzenie rejestru interpelacji i wniosków radnych i nadzór nad terminem udzielania odpowiedzi,
- przekazywanie interpelacji i wniosków radnych zgłoszonych na sesjach Rady Powiatu oraz
w okresie międzysesyjnym merytorycznym komórkom organizacyjnym, - ewidencjonowanie wniosków z posiedzeń komisji, przygotowywanie informacji na posiedzenie Zarządu, po zaopiniowaniu wniosków przez Zarząd przekazywanie ich do realizacji komórkom organizacyjnym w Starostwie bądź kierownikom jednostek organizacyjnych,
- gromadzenie dokumentów w sprawie realizacji uchwał Rady Powiatu, interpelacji i zgłoszonych wniosków,
- organizowanie, zgodnie z ustaleniami przewodniczącego, udziału radnych w szkoleniach, seminariach, konferencjach itp.,
- zapewnienie właściwych warunków do przeprowadzania sesji, posiedzeń, spotkań, dyżurów przewodniczącego, wiceprzewodniczących i pozostałych radnych,
- przygotowanie materiałów do projektów planów pracy Rady Powiatu i komisji,
- obsługa kancelaryjna Przewodniczącego Rady Powiatu, przekazywanie korespondencji radnym,
- prowadzenie rejestru delegacji służbowych radnych i rozliczanie wyjazdów radnych;
- prowadzenie rejestru i zbioru uchwał Rady Powiatu, a także postanowień, deklaracji, oświadczeń, apeli i przekazywanie ich do realizacji;
- mieszczanie treści uchwał Rady Powiatu w BIP;
- udostępnianie informacji publicznej w zakresie dostępu do dokumentów Rady Powiatu i komisji Rady Powiatu;
- przekazywanie aktów prawnych organów powiatu do organów nadzoru celem badania legalności w terminie 7 dni od dnia podjęcia oraz przesyłanie aktów stanowiących akty prawa miejscowego do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego;
- obsługa obchodów uroczystości i świąt organizowanych przez Radę Powiatu;
- współpraca z Przewodniczącym Rady Powiatu w zakresie realizacji zadań związanych z przyjmowaniem, przechowywaniem, przekazywaniem i analizą oświadczeń majątkowych radnych
i innych oświadczeń wymaganych przepisami prawa; - dbałość o wypełnianie przez radnych obowiązków złożenia oświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz oświadczeń o stanie majątkowym oraz dopilnowanie umieszczenia informacji jawnych w BIP;
- obsługa posiedzeń Zarządu, a w szczególności koordynacja przygotowania materiałów przez komórki organizacyjne i protokółowanie posiedzeń;
- prowadzenie centralnego rejestru i zbioru uchwał Zarządu;
- prowadzenie zbioru uchwał Zarządu oraz przekazywanie uchwał organom nadzoru w ciągu 7 dni od ich podjęcia;
- opracowywanie materiałów i przekazywanie odpowiednim merytorycznie komórkom organizacyjnym zadań do realizacji, wynikających z uchwał i decyzji Zarządu;
- przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez Zarząd, prowadzenie rejestru tych upoważnień, przekazywanie kopii udzielonych upoważnień pracownikom Starostwa oraz
na stanowisko ds. kadr; - przekazywanie w formie elektronicznej uchwał Zarządu do publikacji w BIP;
- prowadzenie spraw związanych z wyborami i referendami, współpraca z urzędnikiem wyborczym w zakresie organizacji wyborów i referendów, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów z wyborów;
- uaktualnianie strony internetowej BIP w zakresie funkcjonowania Rady Powiatu;
- prowadzenie rejestru rezerwacji, wynajmu i użyczania sal konferencyjnych, przygotowywanie umów wynajmu, użyczenia sal podmiotom zewnętrznym;
- zabezpieczenie właściwego wyposażenia sal konferencyjnych, w tym sprawnego systemu konferencyjnego – nagłośnianie, sprzęt multimedialny itp.;
- zakupy artykułów niezbędnych do organizacji spotkań, narad, posiedzeń Rady Powiatu i Zarządu;
- dbanie o dekorowanie obiektu Starostwa, wywieszanie flag zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie ewidencji i zbiorów oryginałów porozumień zawieranych przez organy Powiatu;
- prowadzenie rejestrów jednostek organizacyjnych Powiatu;
- realizacja zadań wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych we współpracy z komórkami organizacyjnymi, ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości procedur udzielania zamówień oraz prowadzenie obsługi Starostwa w realizacji zadań z zakresu zamówień publicznych, w tym:
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych oraz rejestru umów zawartych w wyniku przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych zamówień,
- sporządzanie planu zamówień publicznych,
- przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na usługi, dostawy
i roboty budowlane (prace remontowe i inwestycyjne), - opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na podstawie wniosków sporządzanych przez merytoryczne komórki organizacyjne,
- prowadzenie czynności związanych z odwołaniami dotyczącymi zamówień publicznych,
- współpraca z organami prowadzącymi kontrole w zakresie zamówień publicznych,
- kontrola i monitorowanie komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych
w zakresie procedur zamówień publicznych, - sporządzanie sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych i przekazywanie
ich Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych, - zamieszczanie na stronie internetowej Starostwa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej
i Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszeń o zamówieniach zgodnie z wysokością ustawowych progów, - prowadzenie centralnego rejestru wszystkich zamówień i umów na zakup dostaw, usług
i robót budowlanych zawartych bez przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnego z ustawą prawo zamówień publicznych, - opracowywanie regulaminu zamówień publicznych oraz regulaminu dokonywania zakupów dostaw, usług i robót budowlanych poza ustawą prawo zamówień publicznych (do ustalonego
w ustawie progu kwotowego), - prowadzenie rejestru umów oraz zamówień o wartości nieprzekraczającej w złotych równowartości kwoty netto 30.000 euro;
- prowadzenie gospodarki kluczami od budynku Starostwa oraz pomieszczeń biurowych Starostwa,
w tym prowadzenie rejestru kluczy; - administrowanie i gospodarowanie obiektami Starostwa, w szczególności prowadzenie spraw
z zakresu bieżących remontów, modernizacji pomieszczeń, napraw awaryjnych; - prowadzenie spraw z zakresu dostaw mediów: energia elektryczna, woda, oraz odprowadzania ścieków, wywóz nieczystości dot. obiektów Starostwa;
- prowadzenie książki obiektu budowlanego;
- prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem przeciwpożarowym, w tym dbanie o konserwację sprzętu przeciwpożarowego oraz antywłamaniowym w Starostwie;
- administrowanie infrastrukturą teleinformatyczną Starostwa, w szczególności: serwerami, urządzeniami i usługami sieciowymi oraz nadzór techniczny nad sprzętem komputerowym
w Starostwie; - zapewnienie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych, w tym wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa systemów informatycznych;
- analizowanie potrzeb Starostwa w zakresie systemów informatycznych i sprzętu komputerowego;
- realizacja zadań związanych z wdrażaniem systemów informatycznych;
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych oraz programów użytkowych;
- prowadzenie nadzoru nad eksploatacją programu obsługującego elektroniczny obieg dokumentów;
- techniczne zabezpieczenie funkcjonowania strony internetowej (portalu internetowego) Starostwa oraz witryny BIP przy współudziale komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk;
- udzielanie instruktażu pracownikom Starostwa, organizowanie i prowadzenie wewnętrznych szkoleń w zakresie obsługi sprzętu komputerowego, programów użytkowych, biurowych, sieciowych;
- wykonywanie okresowych archiwizacji danych, zgodnie z obowiązującymi procedurami;
- zapewnienie sprawności sprzętu komputerowego, elektronicznego i audio video;
- zapewnienie łączności telefonicznej oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
- prowadzenie spraw związanych ze świadczeniem usług w zakresie telefonii komórkowej, w tym przydzielanie telefonów komórkowych w użytkowanie uprawnionym pracownikom;
Biuro Obsługi Rady Powiatu
Balcerzak Przemysław
Pokój 305
Telefon: 68 383 0221
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS