Niemcy podjęli kolejną decyzję strategiczną: postawili na elektryfikację napędu całej gamy pojazdów, niezależnie od decyzji politycznych rządu federalnego i władz Unii Europejskiej dotyczących przyszłości pojazdów spalinowych. Gigant z Wolfsburga zdaje sobie sprawę, że musi znacznie przyśpieszyć kroku, aby móc konkurować z chińską mgławicą marek elektrycznych i z Teslą. Postanowił więc zwiększyć nakłady inwestycyjne o prawie 30 mld euro w porównaniu z planami z końca 2021 r. Dodatkowe środki są związane z technologiami cyfrowymi, bo pokładowe oprogramowania w pojazdach elektrycznych są dziś nowym wyzwaniem dla wszystkich producentów.
Planowane 122 mld euro daje Volkswagenowi drugie miejsce w rankingu największych inwestycji, za Teslą. Niemcy podobnie jak Amerykanie chcą zachować dla siebie główną część tworzenia wartości dodanej – działy oprogramowania i produkcji baterii. Grupa liczy, że od 2023 r. będą zwiększać jej obroty o 10-15 proc. Mają to zapewnić fabryki baterii. Do 2027 r. powstanie w St Thomas w Kanadzie gigantyczny zakład PowerCo, czwarty w tym kraju, ważnym z dwóch powodów. Inwestując tam VW będzie mógł skorzystać pośrednio z amerykańskiej ustawy o walce z inflacją IRA przyjętej przez Joe Bidena. Ponadto Kanada ma duże zasoby surowców kopalnych, a ceny elektryczności niższe niż w Stanach. PowerCo stanie się globalnym dostawcą baterii, zacznie do dostaw ogniw do pojazdów Forda produkowanych w Europie na płycie Volkswagena MEB. PowerCo powinna dojść w 2030 r. do obrotów 20 mld euro rocznie. W Europie Niemcy będą mieć 6 fabryk baterii, pierwsze trzy powstaną w Szwecji (Skelleftea), Niemczech (Salzgitter) i Hiszpanii (Walencja); wraz z amerykańskimi będą zaspokajać połowę popytu.
Volkswagen ID. Buzz: To musi się udać
To jest jedna z najważniejszych premier roku. Volkswagen otwiera nowy segment i zupełnie nowe spojrzenie na niego. ID Buzz ma szansę jak T1 stać się elementem popkultury i zapisać się w wyjątkowy sposób w historii motoryzacji.
VW przewiduje, że od 2025 r. co piąty pojazd sprzedawany na świecie będzie mieć napęd elektryczny. Analitycy uważają, że ta prognoza jest realna, bo w Europie w ciągu … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS