A A+ A++

Nie za pomocą przecięcia wstęgi, a dzięki symbolicznemu wystrzałowi do startu biegaczy – w taki oto sposób oficjalnie otwarto Obwodnicę Południową Zielonej Góry.

Droga została zbudowana w cztery lata. Wcześniej latami przekonywano polityków różnych opcji.

Jestem dumny z tego, że udało nam się dokonać to, co wydawało się niemożliwe. Tu jest namiot, gdzie pokazana jest historia, jakie były tego koleje. Miała być jeszcze z nami dzisiaj pani Bożenna Bukiewicz, bo to była jedna z pierwszych osób, która pomagała, następnie pałeczkę przejął poseł Jerzy Materna. Dzięki wysiłkowi wielu osób powstała droga, która – mam nadzieję – rozwiąże wiele problemów.

Prezydent liczy, że po pierwsze ciężarówki znikną z Drzonkowa i Raculi. Odetchnie także Trasa Północna.

Wicewojewoda lubuski Wojciech Perczak stwierdził, że Obwodnica Południowa to wyższa konieczność, która musiała się wydarzyć, mimo także głosów przeciwników.

O zaletach nawet nie ma co mówić, bo rozwiąże wiele problemów albo co najmniej je złagodzi. Ważne, że znaleźli się ludzi, którzy przekonali malkontentów. I zwyciężyła racja wyższa.

Poseł PiS-u Jerzy Materna przekonywał, że historia obwodnicy była długa i niełatwa, ale na horyzoncie – jak mówi parlamentarzysta – są jeszcze większe inwestycje w mieście.

Kończymy jedno, zaczynamy obwodnicę zachodnią, to będzie inwestycja sięgająca 600 mln zł. Walczymy też o specjalną strefę ekonomiczną w Zielonej Górze.

13-kilometrowy odcinek drogi od ronda Andrzeja Huszczy do skrzyżowania między Wilkanowem i Świdnicą pochłonął 151 mln zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPiS zaprasza na spotkanie z Ryszardem Czarneckim do Wejherowa – czy mieszkańcy zdecydują się na udział?
Następny artykułPopkillery 2023: najwięcej statuetek dla OKI-ego