A A+ A++

Wielu spodziewało się, że zespół z Grove zostanie z tyłu stawki po testach przedsezonowych w Bahrajnie, jednak Williams zrobił dobre wrażenie i duży krok naprzód w porównaniu do poprzedniego sezonu.

Szef Williamsa ds. osiągów, Dave Robson, powiedział, że postępy w dużej mierze wynikają z pracy nad obszarami, w których bolid FW44 osiągnął gorsze wyniki w 2022 roku.

– Oczywiście nie mogę mówić za wszystkich, ale myślę, że zrobiliśmy duży postęp, ponieważ wiedzieliśmy, jakie były słabości FW44. Pracowaliśmy nad nimi przez cały rok i myślę, że przyniosło to rozsądny wzrost wydajności – powiedział Robson w rozmowie z Motorsport.com.

Oprócz pracy nad modelem FW45 przez zimę, Williams utrzymał również nacisk na poprawki, co pomogło uzyskać szczególnie dobre wyniki pod względem tempa w Australii.

Jedna z aktualizacji była bardzo specyficzna dla toru, podczas gdy inne stanowią część stałego planu rozwoju zespołu.

Williams FW45, porównanie przednich skrzydeł

Dotychczas widzieliśmy trzy wyścigi i trzy rozwiązania dla przedniego skrzydła w Williamsie. Zespół wymienia górne elementy w każdym wyścigu, aby znaleźć odpowiednią równowagę dla FW45 w każdym z odwiedzanych miejsc.

Jest to subtelna zmiana, która była wprowadzana w każdym wyścigu, ale to wystarczy, aby dostosować samochód pod względem poziomu siły docisku. Na tym etapie zespół ma już wiele opcji w swoim zestawie.

Według zespołu, najnowsza konfiguracja klap (na dole zdjęcia) znajduje się pośrodku między tym, co było używane w Bahrajnie (na górze) i Arabii Saudyjskiej (w środku).

Główną różnicą jest wysokość górnej klapy po wewnętrznej stronie, podczas gdy pochylenie skrzydła w poprzek prawdopodobnie również jest inne.

Williams FW45, tylne skrzydło

Williams FW45, tylne skrzydło

Tymczasem z tyłu samochodu zespół wprowadził funkcję, którą widzieliśmy już w tym sezonie w Astonie Martinie i Alpine. W dolnej części tylnego skrzydła ukształtowano charakterystyczną ścieżkę przepływu powietrza.

Taka linia poprawia przepływ powietrza wokół tylnego skrzydła, hamulców i tylnych opon, aby zwiększyć lokalnie generowaną siłę docisku.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułITf Santa Margherita di Pula: Michalski w finale
Następny artykułW której grze Star Wars moc jest najsilniejsza?