SsangYong oficjalnie staje się KG Mobility. Nowa nazwa pojawiła się na klapie modelu Torres EVX, który zadebiutował w Seulu. W tym samym czasie benzynowy Torres skradł show w Poznaniu. Jednak nowy elektryczny SUV jest zupełnie inny od spalinowego krewniaka. Oba modele otwierają nowy rozdział w historii najstarszej koreańskiej marki samochodowej. Czego mogą spodziewać się kierowcy?
SsangYong pod nową flagą i dzięki zastrzykowi z gotówki po przejęciu przez koncern KG Mobility dodaje gazu. – Zmiana nazwy firmy nie była łatwą decyzją. Ale po serii wzlotów i upadków naszym celem jest dostarczenie kompleksowego rozwiązania dla sektorów mobilności – stwierdził Kwak Jae-sun, prezes KG Mobility.
Zobacz również: Akumulatory Yuasa – serie dostosowane do potrzeb każdego pojazdu
SsangYong zmienia nazwę na KG Mobility, elektryczny Torres EVX inny niż benzynowy Torres w Polsce
– Pomyślnie zakończyliśmy wszystkie procesy restrukturyzacji i teraz mamy nowego głównego akcjonariusza. Obiecujemy, że już nigdy się nie załamiemy – powiedział Jeong Yong Won, dyrektor generalny południowokoreańskiej marki. Pierwsze owoce transformacji pod nowymi skrzydłami ujawniono właśnie w Seulu.
Torres EVX – elektryczny SUV, który w Polsce pojawi się w drugiej połowie 2023 roku
/
SsangYong
SsangYong Torres z silnikiem benzynowym 1.5
/
SsangYong
Elektryczny Torres EVX z wąskimi reflektorami i podświetlanymi sześcioma listwami poprzecznymi zapowiada nadchodzące zmiany stylistyczne w całej gamie. Także nowe, minimalistyczne wnętrze podąża za trendami – kierowca dostanie m.in. nowy podwójny ekran i schludną konsolę z mniejszą ilością fizycznych przycisków.
Torres EVX to pierwszy samochód elektryczny po przejęciu marki SsangYong przez koncern KG Mobility
/
SsangYong
Torres EVX to pierwszy samochód elektryczny po przejęciu marki SsangYong przez koncern KG Mobility
/
SsangYong
Torres EVX i wydajny akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy, bez kobaltu
Torres EVX wykorzystuje baterie, które są wyjątkowe na tle innych rozwiązań. Powstały bez użycia kobaltu i mają konstrukcję litowo-żelazowo-fosforanową (LiFePO4; LFP). Takie trójskładnikowe połączenie gwarantuje im wysoką wydajność i żywotność bez efektu pamięci.
– Akumulator LFP jest coraz bardziej popularny wśród producentów samochodów ze względu na jego bezpieczeństwo. Jednocześnie jest tańszy niż akumulatory litowo-jonowe – wskazał Jeong Yong Won. Podkreślił jednocześnie, że nowy SUV jest skierowany do młodszych mieszkańców Korei Południowej, którzy są zaniepokojeni pożarami akumulatorów. Akumulatory LFP dostarcza chińska firma BYD.
Torres EVX to pierwszy samochód elektryczny po przejęciu marki SsangYong przez koncern KG Mobility
/
SsangYong
Torres EVX to pierwszy samochód elektryczny po przejęciu marki SsangYong przez koncern KG Mobility
/
SsangYong
– Utrzymamy długoterminową współpracę z BYD – powiedział prezes Kwak Jae-sun. Pytany o europejskie plany zmniejszenia zależności od chińskich minerałów w autach elektrycznych, Kwak stwierdził, że “BYD nie jest dla nas jedynym dostawcą baterii”.
Torres EVX w polskiej sieci SsangYong już w 2023 roku, jaka cena i zasięg?
Torres EVX na jednym ładowaniu ma zapewnić zasięg ponad 420 km. W Polsce zadebiutuje w drugiej połowie 2023 roku. Cena? W Korei Południowej po dotacjach ma kosztować mniej niż 40 mln wonów (30 700 dolarów, czyli po przeliczeniu ok. 130 tys. zł). Na tym jednak nie koniec…
Torres EVX to pierwszy samochód elektryczny po przejęciu marki SsangYong przez koncern KG Mobility
/
SsangYong
Torres EVX to pierwszy samochód elektryczny po przejęciu marki … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS