A A+ A++

Przewoźnicy kolejowi biją się o lokomotywy, których brakuje. Największy dostawca tego typu taboru w Europie, Siemens Mobility ma także kolejkę chętnych i wydłużył czasy dostaw z roku ponad 2 lata temu do 3 lat obecnie. 

Szczególnym wzięciem cieszą się lokomotywy wielosystemowe, szczególnie przydatne w obsłudze przewozów międzynarodowych. Siemens właśnie ogłosił zwiększenie o 60 proc. do 80 tys. kw. powierzchni fabryki produkującej takie pojazdy. Powstanie na linia produkcyjna. – Zwiększone moce produkcyjne pozwolą nam zwiększenie produkcji i zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania rynku w Europie. Będziemy teraz mogli budować w Allach ponad 300 lokomotyw rocznie i tworzyć nowe, wysoko wykwalifikowane wykwalifikowanych pracowników – wyjaśnia CEO pionu Rolling Stock w Siemens Mobility Albrecht Neumann. 

Czytaj więcej

Od 2010 roku Siemens Mobility sprzedał na całym świecie blisko 1700 tych lokomotyw, z czego niemal 100 zostało zakupionych przez polskich przewoźników i operatorów. 

Za lokomotywy wielosystemowe wziął się Newag, który przygotowuje takie pojazdy dla PKP Cargo, zaś PKP InterCity w tym roku odbierze 10 wielosystemowych lokomotyw Griffin. Docelowo producent ma uzyskać dopuszczenie w sześciu krajach (w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech). Przewoźnik zamierza także zakupić 63 lokomotywy z opcją na 32 trzysystemowe, na napięcie 3, 15 i 25 kV. Przewoźnik właśnie zakończył dialog z pięcioma producentami taboru. 

W połowie kwietnia Siemens przekaże Vectronów PKP Cargo 5 wielosystemowych. Przewoźnik już ma 20 takich lokomotyw. Zajmująca się wynajmem lokomotyw spółka Cargounit ma 33 elektrowozy Siemensa (27 Vectronów oraz 6 Smartronów), a do 2025 roku może ona wzrosnąć do ponad 40 lokomotyw. 

Wielkim powodzeniem cieszą się także lokomotywy z silnikami dojazdowymi. Do połowy kwietnia Pesa przekaże Cargounit 10 takich lokomotyw z opcją na 20 kolejnych. 

Polscy producenci są jednak mali w porównaniu do Siemensa. Pesa może produkować 40 lokomotyw rocznie, Newag podobna liczbę. Na produkcję własnych lokomotyw decydują się także przewoźnicy, jak np. Rail Polska, który przerobił spalinowe lokomotywy typu Gagarin na napęd elektrycznych. Plan zakłada konwersję 20 pojazdów, z których połowa pojawi się na torach do końca tego roku. 

W roku podatkowym 2022, który zakończył się 30 września 2022 r., Siemens Mobility odnotował przychody w wysokości 9,7 mld euro i zatrudniał około 38 200 pracowników na całym świecie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzwecja. Tlenek difenylofosfiny powoduje problemy z płodnością i zagraża płodom. Apel do UE
Następny artykułOŚWIADCZENIE LUCJUSZA NADBEREŻNEGO PREZYDENTA MIASTA STALOWEJ WOLI W ZWIĄZKU Z HANIEBNYM ZBEZCZESZCZENIEM  POMNIKA ŚW. JANA PAWŁA II W STALOWEJ WOLI