Budowanie marki, czyli employer branding
Employer branding to działania mające na celu zbudowanie odpowiedniego wizerunku pracodawcy. Może on być kreowany poprzez zabiegi zewnętrzne oraz wewnętrzne. Wewnętrzny employer branding kierowany jest do obecnych pracowników firmy, i skupia się przede wszystkim na stworzeniu przyjaznej, sprzyjającej rozwojowi, atmosfery pracy. Do działań prowadzonych wewnątrz przedsiębiorstwa zalicza się etap rekrutacji, wprowadzania pracownika do firmy, ale też benefity oraz bonusy, spotkania integracyjne, wydawanie gazetek i newsletterów, jak również szkolenia będące inwestycją w kapitał ludzki.
Zewnętrzny employer branding skierowany jest do potencjalnych pracowników. Ma on na celu stworzenie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. W ramach tego typu działań firma uczestniczy w targach pracy, aktywnie promuje się na uczelniach wyższych oraz dba o odpowiedni proces rekrutacji. Szkolenie z rekrutacji i employer branding może być kluczowym etapem dostosowywania przedsiębiorstwa do wymogów współczesnego rynku. Warto zaufać doświadczonym profesjonalistom, którzy zajmą się procesem budowania marki pracodawcy, pomogą w rekrutacji oraz wdrażaniu i szkoleniu nowego pracownika.
Na czym polega szkolenie?
Szkolenie z rekrutacji oraz employer brandingu dla firm pozwala stworzyć strategię budowania marki pracodawcy, przygotować profile kandydatów, zredagować treść ogłoszenia, a także wybrać najlepsze miejsca na ich publikację. Pomoc specjalisty jest ważna na każdym etapie rekrutacji, jak również po jej zakończeniu, kiedy należy wdrożyć procesy onboardingowe, ponieważ umiejętne wprowadzenie pracownika na jego stanowisko jest równie ważnym elementem, który może rzutować na przyszłą współpracę oraz chęć pozostania zatrudnionej osoby w danej firmie. Kompleksowe wsparcie profesjonalisty pozwala otrzymać konkretne, szyte na miarę rozwiązania umożliwiające pozyskiwanie nowych, skutecznych pracowników oraz wzmocnienie marki.
Co zawiera program szkolenia z rekrutacji?
Odpowiednie przeszkolenie pracowników wymaga na początku przede wszystkim dokonania diagnozy procesu rekrutacyjnego w przedsiębiorstwie. Na tej podstawie tworzony jest raport zawierający wyniki analiz oraz rekomendację działań rozwojowych dokonanych przez specjalistę. Jeśli przedsiębiorca wyrazi chęć ich wdrożenia, wtedy następuje etap doboru metod i zakresu pracy, czyli dopasowany do potrzeb danej firmy, indywidualny program działań. Etap rozwoju jest kolejnym krokiem, podczas którego wdrażane są zaplanowane wcześniej działania. Wsparcie specjalisty kończy się weryfikacją efektywności przeprowadzonych działań. Profesjonalne szkolenie z rekrutacji i selekcji pracowników oraz employer branding jest więc wieloetapowym procesem dostosowanym do indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorcy.
Co zyskujesz dla swojej firmy?
Największa korzyść, jaką zyskuje przedsiębiorca, który zdecyduje się na szkolenie z technik rekrutacyjnych – to przewaga rynkowa w tej dziedzinie. Wiele firm nie jest nadal świadomych tego, że na rekrutację przeznaczają zbyt wielkie budżety. Bardzo często zawodzi również proces onboardingowy, który zniechęca dobrego pracownika do pozostania w firmie. Przeprowadzenie kompleksowych szkoleń pozwala więc na oszczędności w przedsiębiorstwie, jak też znalezienie i zatrzymanie najlepszych kandydatów oraz zbudowanie silnej marki dobrego pracodawcy.
Poznaj ofertę Golden Speech i dowiedz się jak robią to profesjonaliści
Golden Speech to firma oferująca szkolenia dla przedsiębiorstw z zakresu rekrutacji i employer branding, a także sprzedaży, negocjacji, prezentacji handlowych oraz innych umiejętności miękkich. Szymon Lach, będący właścicielem i trenerem Golden Speech, specjalizuje się w zagadnieniach takich, jak:
- Opracowywanie strategii employer brading – przygotowanie i wdrożenie konkretnego planu działania pozwalającego zbudować silną markę dobrego pracodawcy (zarówno w opinii kandydatów, jak i pracowników).
- Rekrutacja sił sprzedaży – pozyskiwanie pracowników o zróżnicowanym doświadczeniu.
- Rekrutacja pracowników działu obsługi klienta – pozyskiwanie osób posiadających umiejętności właściwej obsługi klienta.
- Rekrutacja pracowników call center – pozyskiwanie kandydatów do pracy w rozmaitych działach call center.
- Przygotowanie procesu onboardingowego – efektywny etap wdrażania pracownika, pozwalający na szybką generację zysków lub oszczędności.
Poprzez współpracę z doświadczonym trenerem, firma zyskuje szansę na pozyskanie właściwych kandydatów przy możliwie najniższym nakładzie kosztów. Dobrana oraz zaimplementowana strategia employer branding to również silniejsza marka pracodawcy, a tym samym większa szansa na znalezienie najlepszych kandydatów na rynku – handlowców, sprzedawców, programistów oraz innych specjalistów, których rekrutacja jest obecnie ogromnym wyzwaniem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS