rozwiń ›
Silnik Diesla i benzynowy na paliwa kopalne (m.in. benzynę Pb95, olej napędowy) nie będą już dostępne od 2035 roku. Rada UE przyjęła przepisy, które zakładają 100 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla w przypadku nowych aut po 2035 roku. Wyjątek mają stanowić samochody z silnikami na na paliwa syntetyczne (e-benzyna i e-diesel) – tę furtkę na Komisji Europejskiej wymusiły Niemcy. Ale po kolei…
Na początku marca Berlin zablokował głosowanie nad unijnym rozporządzeniem, przewidującym redukcję emisji CO2 z nowych pojazdów do zera od 2035 roku. Niemiecki rząd domagał się wyjęcia spod zakazusprzedaży samochodów na e-paliwa. Po przepychankach i negocjacjach dziś klamka zapadła.
Silnik Diesla i benzynowy po 2035 roku, zakaz aut na benzynę Pb95 i ON, e-paliwa mają zielone światło
Rada UE przyjęła rozporządzenie określające zaostrzenie normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Regulacja zakłada 100 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla w przypadku nowych pojazdów po 2035 roku. Pośrednie cele minimalizacji emisji na 2030 rok ustalono na 55 proc. dla samochodów osobowych oraz 50 proc. dla dostawczaków. Producenci, którzy nie dostosują się nowych przepisów będą narażeni na wysokie kary finansowe.
– Cieszę się, że UE wywiązuje się ze swoich obietnic z pakietu Fit for 55. Nowe przepisy stworzą możliwości dla najnowocześniejszych technologii i impuls dla przemysłu do inwestowania w przyszłość wolną od paliw kopalnych– skomentowała Romina Pourmokhtari, szwedzka minister klimatu i środowiska.
Przełomowe przepisy przegłosowane przez radę UE torują drogę do celu, jakim są zerowe emisje CO2 z nowych samochodów osobowych i dostawczych w 2035 roku (UE dąży do 100-proc. redukcji CO2 z aut w stosunku do 2021 roku)
/
Mercedes
/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS