Komunikacja międzyludzka była tematem przewodnim kolejnych działań małych naukowców ze Szkoły Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Osowcu.
Koło naukowe „Ananasy z trzeciej klasy” zrealizowało szósty etap programu „Być jak Ignacy”, skupiając się na zagadnieniach związanych z prawidłową komunikacją oraz językami. Uczniowie uczestnicząc w grach dydaktycznych oraz oglądając filmy edukacyjne, dowiedzieli się, czym jest asertywność, w jaki sposób prowadzić konstruktywną dyskusję oraz jakich zasad powinien przestrzegać słuchacz i rozmówca.
W toku zajęć z wychowawcą Panią Katarzyną Bojanowską-Gromak trzecioklasiści z koła naukowego poznali również informacje o językach regionalnych i gwarach, a także poznali podstawy języka migowego, pisma Braille’a oraz alfabetu Morse’a. Wykorzystując opakowania po lekach i wycięte z nich pojedyncze litery zapisane alfabetem Braille’a ułożyli swoje imiona. „Ananasy z trzeciej klasy” wiedzą już, jaki język jest ojczysty dla największej liczby osób oraz kogo nazywamy poliglotą.
Udział w programie „Być jak Ignacy” stwarza uczniom z Osowca szansę na wszechstronny rozwój i zgłębianie tajników wiedzy z różnorodnych dziedzin. „Ananasy z trzeciej klasy” nie próżnują i sumiennie realizują wszystkie zadania. Przed nimi jeszcze dwa etapy dzielące ich od finału konkursu o tytuł Naukowej Szkoły Ignacego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS