Robert Lewandowski, Wersow i Anna Lewandowska – to trójka najpopularniejszych influencerów w Polsce. Tuż za podium znalazł się Friz, czyli Karol Wiśniewski, twórca Ekipy. See Bloggers z Influ Tool zaprezentowali najnowszy ranking polskich influencerów za 2022 rok.
Znaczenie roli twórców internetowych regularnie rośnie, a ich pozycja
jako promotorów marek, jak i twórców własnych produktów nadal się
umacnia. Raport przedstawia i podsumowuje działania najbardziej
zasięgowych i angażujących twórców internetowych i osób publicznych
działających w sieci. Część z nich znana jest raczej młodszym użytkownikom sieci. Nie przeszkadza im to jednak mieć milionowej widowni. Lewandowscy łączą tu kilka grup fanów – jako celebryci, influencerzy i sportowcy.
Małżeństwa Lewandowskich nie trzeba w Bankier.pl nikomu przedstawiać. Jak pokazują wyniki rankingu, sportowcy i przedsiębiorcy są znani również jako twórcy internetowi.
Wskaźnik popularności* Roberta Lewandowskiego w 2022 roku wyniósł 215,47 mln, a liczba
fanów – 62,26 mln. Wskaźnik popularności Anny Lewandowskiej wyniósł 30,06
mln, a liczba fanów to 8,70 mln.
Druga w zestawieniu Wersow, czyli Weronika Sowa, youtuberka, influencerka, przedsiębiorczyni, członkini “Ekipy” Friza i partnerka Karola Wiśniewskiego wygenerowała popularność na poziomie 38,28 mln, ma 7,69 mln fanów.
Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na [email protected]
Na kolejnych miejscach znaleźli się:
- Friz – Karol Wiśniewski, twórca Ekipy (pisaliśmy o tym, że KNF podjęła czynności sprawdzające, czy nie manipulowaniu kursem Ekipy)
- Prawo Marcina, czyli prawnik Marcin Kruszewski
- Lila Janowska, instagramerka i tiktokerka,
- Julia Kostera, tiktokerka i youtuberka,
- Julia Żugaj, piosenkarka, youtuberka
- Natsu, youtuberka i instagramerka
- Doda, Dorota Rabczewska, piosenkarka
* Ranking powstał w opraciu o takie dane, jak liczba obserwujących,
popularność mierzona średnią ważoną liczby polubień, udostępnień,
komentarzy, zaangażowanie (średnia wartość interakcji z postami twórcy,
liczba odwiedzin bloga – piszą twórcy raportu.
W przypadku twórców wywodzących się z internetu (Youtube, Instagram,
TikTok) za kluczowy czynnik przyjęto engagement per post dla wiodącego
kanału twórcy. Dla osób publicznych, sportowców i kluczowej kategorii
“Influencer roku” – popularity – to ważona średnia sumy polubień,
komentarzy i udostępnień wszystkich kanałów twórcy.
Influencer sprzeda wszystko? Gwiazdy mediów społecznościowych dźwignią handlu 2.0
W ostatnich kilku latach znaczenie influencerów dla branży handlowej rośnie w szybkim tempie. Mają naszą uwagę nierzadko częściej niż media, kino czy książki. Zauważyli to producenci i reklamodawcy, kierując do tej grupy strumień pieniędzy. Wartość influencer marketingu na świecie może w 2022 roku osiągnąć ponad 16,4 miliarda dolarów.
KWS
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS