Do pięciogwiazdkowego Soluxe Hotel w Moskwie, gdzie zatrzymał się chiński przywódca Xi Jinping, dostarczono „tuziny” opakowań z logiem z restauracji KFC. Słynna amerykańska sieć fast food sfinalizowała sprzedaż rosyjskich restauracji w lutym 2023 roku.
Xi Jinping z wizytą w Rosji
Przywódca Chin Xi Jinping przybył w poniedziałek z wizytą państwową do Rosji. W Moskwie rozmawiał z Władimirem Putinem o zacieśnianiu współpracy dwustronnej oraz o wojnie na Ukrainie. – Wizyta przywódcy ChRL Xi Jinpinga w Moskwie tuż po wydaniu przez Międzynarodowy Trybunał Karny nakazu aresztowania Władimira Putina sugeruje, że Chiny zamiast potępiać zbrodnie wojenne na Ukrainie wolą dyplomatycznie osłaniać Rosję, by mogła je kontynuować – skomentował wizytę Xi Jinpinga w Moskwie sekretarz stanu USA Antony Blinken.
Polecamy:
Opakowania KFC pod moskiewskim hotelem, w którym zatrzymał się Xi Jinping
Xi Jinping zatrzymał się w Moskwie w luksusowym Soluxe Hotel. Na filmie wrzuconym na Twittera widać, jak pod hotelem układane są kolejne papierowe opakowania z logo KFC. Wokół kręcą się ludzie ze służb.
KFC w Rosji sprzedane
Spółka AmRest, która w Rosji obsługuje m.in. KFC, Burger King i Pizzę Hut poinformowała o sprzedaży franczyzy. Firma sfinalizowała transakcję na rosyjskim rynku, przekazując ją firmie Smart Service Nord w zamian za minimum 100 mln euro. Blisko 1000 restauracji w całej Rosji zmieniło w nazwę na Rostik’s.
Polecamy: Właściciel KFC i Burger Kinga wycofuje się z Rosji. Presja ma sens
„Czy Chińczycy nie ufają cateringowi w rosyjskim hotelu?”
„Czy Chińczycy nie ufają cateringowi w rosyjskim hotelu?” – padło pytanie jednego z internautów.
Nowy właściciel miał przeprowadzić rebranding restauracji tak, by w niczym nie przypominały KFC. Zobowiązał się także do zatrzymania wszystkich dotychczasowych pracowników firmy.
Wcześniej Yum Brands, który jest częścią AmRest, sprzedał rosyjskie restauracje Pizza Hut lokalnej firmie Noi-M za około 5 mln dolarów.
AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi – La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog.
Zamiast McDonald’s – “Smacznie i kropka”
W czerwcu w Rosji otwarto nowe restauracje naśladujące McDonald’s pod nazwą „Smacznie i kropka”. Na początku uruchomiono 15 lokali w Moskwie i na jej przedmieściach. Wcześniej amerykańska firma sprzedała wszystkie swoje lokale w związku z rosyjskim atakiem na Ukrainę.
KW
Czytaj dalej:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS