A A+ A++

Roczne przychody grupy Agora zmalały o ponad 100 mld zł – podaje portal Wirtualne Media. Na stratę składa się m.in. spadek przychodów ze sprzedaży biletów oraz przekąsek i napojów w kinach Helios, ale również koszty odpisów i zwolnień grupowych.

Malejące przychody spółki

Przychody grupy Agora z reklam (internetowych, outdoorowych, radiowych, prasowych i kinowych) zmalały w zeszłym kwartale o 9,8 proc. do 157,8 mln zł, z biletów w kinach Helios – o 9,2 proc. do 58 mln zł, a z przekąsek i napojów w kinach – o 1,3 proc. do 30,8 mln zł

— czytamy.

Wirtualne Media odnotowują przy tym wzrost przychodów za działalność gastronomiczną oraz produkcję i dystrybucję filmów.

Jeżeli chodzi o wpływy reklamowe, wzrost nastąpił w segmentach Reklama zewnętrzna, Radio, a także Film i Książka.

Udział przychodów cyfrowych i internetowych w całkowitych wpływach Grupy Agora ze sprzedaży reklam wyniósł ponad 40 proc. 304 tys. cyfrowych prenumerat „Gazety Wyborczej”

– czytamy dalej.

Portal Wirtualne Media wskazuje, że w ostatnim kwartale ubiegłego roku wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyła się o ponad 2 proc. do 38,6 mln zł. Choć wzrosły wpływy ze sprzedaży cyfrowej prenumeraty „Gazety Wyborczej”, to spadły przychody ze sprzedaży wydań tradycyjnych. Rośnie zresztą cała sprzedaż treści cyfrowych. Udział tego segmentu w całkowitych przychodach ze sprzedaży wydawnictw Agory zwiększył się do prawie 38 proc.

Roczna strata pogłębiła się ponad dwukrotnie

W IV kwartale 2022 r. w kinach Helios sprzedano o niemal 12 proc. mniej biletów niż w IV kwartale roku 2021.

Ponad 50 mln zł kosztowały Agorę odpisy i zwolnienia, a wydatki operacyjne wzrosły o 10,3 proc. – do 361,4 mln zł. Koszty zwolnień grupowych oraz skok odpisów w listopadzie i grudniu przełożyły się na spadek zysku EBITDA z 68 do 55,3 mln zł i marży EBITDA z 19,3 do 16,7 proc. Do 30,5 mln zł straty z 24.2 mln zł zysku spadła rentowność netto.

Roczna strata netto pogłębiła się ponad dwukrotnie: z 46,6 do 105,7 mln zł.

Prezes Grupy Agora Bartosz Hojka zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualne Media, że w kolejnych miesiącach firma zamierza skupić się na działaniach mających wzmocnić całą spółkę oraz „ugruntować jej pozycję jednej z najsilniejszych firm na polskim rynku medialnym”. Hojka ocenia przy tym, że 2022 r. udało się zakończyć ze wzrostem przychodów, a otwarcie bieżącego roku było dobre.

Istotnym czynnikiem do podjęcia kolejnych projektów rozwojowych będzie też decyzja akcjonariuszy spółki w sprawie planowanej reorganizacji grupy kapitałowej

— mówi prezes spółki.

CZYTAJ TAKŻE:

-Grupowe zwolnienia w Agorze. Pracownicy masowo zapisują się do związków zawodowych. „Jeśli się nie dogadamy…”

-„Wyborcza” idzie na skargę do Brukseli. Chodzi o decyzję UOKiK ws. Eurozetu. Biorą przykład ze swoich idoli z totalnej opozycji?

aja/Wirtualne Media

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZyskała sławę dzięki “Euforii”. Hunter Schafer lubi zaskakiwać ekstrawaganckimi stylizacjami
Następny artykułPapieskie szkoły chcą bronić imienia patrona