Szeregi Criterion Games, które w ostatnich miesiącach mogło pochwalić się całkiem ciepło przyjętym NFS Unbound, opuściło wielu doświadczonych deweloperów. Twórcy nie pożegnali się jednak na dobre z branżą, a założyli nowe studio.
Criterion Games to ekipa o ogromnym doświadczeniu, która działa w branży od 1996 roku, a na swoim koncie posiada tak znane pozycje jak Burnout oraz kilka części serii Need for Speed. W ostatnich latach twórcy nie koncentrowali się wyłącznie na gatunku wyścigów, bowiem wspomagali proces powstania Star Wars: Battlefront czy Battlefield 2042. Zmiany, przejęcia oraz wszelkiego rodzaju zawirowania w składach zespołów są nieodzowną cechą branży gier – w grudniu informowaliśmy, że 5 czołowych specjalistów opuściło szeregi studia, obecnie możemy przedstawić ich dalsze plany.
Fuse Games to studio założone przez deweloperów pracujących wcześniej dla Criterion Games. Szefostwo obejmie Matt Webster, który wcześniej pełnił identyczną funkcję, natomiast do zespołu będą także należeć Steve Uphill (szef działu treści), Pete Lake (szef działu produkcji), Alan McDairmant (szef działu operacyjnego) oraz Andrei Shires (szef działu technicznego). Aktualnie studio prowadzi niezwykle intensywne rekrutacje na poszczególne stanowiska i liczy już 17 osób.
Zgodnie z zapewnieniami głównych przedstawicieli Fuse Games „będzie tworzyć gry szybko i zdrowo” – przedsiębiorstwo przede wszystkim kieruje się miłością do gier i tego wymagającego rzemiosła, energiczną, kreatywną współpracą oraz stworzeniem bezpiecznej przestrzeni, dzięki której nowe inicjatywy będą powstawały bez „obaw o ocenę”.
„Gry tworzy się dzięki ludziom. Więc jeżeli tworzymy środowisko i działamy w sposób, który pozwala wydobyć to, co najlepsze z najlepszych ludzi… To imperatyw komercyjny. W ten sposób myślimy o zdefiniowaniu naszych wartości i tego, czym zajmuje się studio, i zrobiliśmy to od pierwszego dnia. Jak definiujemy siebie i sprawiamy, że jest to na tyle atrakcyjne dla ludzi, aby powiedzieli: „Chcę pracować u was”? Obecnie trudno jest zatrudniać ludzi, a to, z kim pracujesz i studio, w którym pracujesz, powinno odpowiadać twoim wartościom osobistym, To robi różnicę”.
Deweloperzy już przystąpili do pierwszego projektu – będzie to widowiskowa gra AAA skoncentrowana na innowacjach “w zakresie rozgrywki sieciowej, autoekspresji i kreatywności”.
„Jeśli tworzenie gier zajmuje dwa lub trzy lata, to w ciągu naszego życia możemy stworzyć ograniczoną ich liczbę. Jeśli nadal nasze dzieła będą zajmowały nam pięć lub siedem lat, to zrobimy ich tylko kilka. A ja chcę zrobić ich jak najwięcej” – podsumował Matt Webster.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS