A A+ A++

Grand Prix Bahrajnu otwierające tegoroczne mistrzostwa świata stanowiło również pierwszy weekend wyścigowy Nico Hulkenberga w jego powrocie do regularnych startów w Formule 1.

Nowy reprezentant zespołu Haas w drugim treningu na torze w Sakhir wykręcił zachęcający, piąty czas. W kwalifikacjach zdołał awansować do Q3 ostatecznie zajmując dziesiąte miejsce.

Natomiast wyścig minionej niedzieli już nie poszedł po jego myśli. Na pierwszym okrążeniu spadł na czternastą lokatę po kontakcie z Estebanem Oconem zasiadającym w bolidzie Alpine.

Hulkenberg początkowo nie znał rozmiaru uszkodzeń swojego VF-23, ale wkrótce stało się jasne, że końcówka przedniego skrzydła została poważnie pogruchotana.

Mimo powyższego stanu rzeczy zespół nie wymienił skrzydła podczas pierwszego pit stopu. Jednak niebawem stało się jasne, że była to błędna decyzja, ponieważ pogłębiający się defekt znacznie pogorszył właściwości jezdne bolidu.

W trakcie drugiej wizyty u mechaników, na 26 okrążeniu, w aucie 35-latka, zamontowano już nowy nos, ale do tego momentu Hulkenberg stracił sporo czasu i nie miał szans na zdobycie punktów mimo dobrego tempa, które zdołał narzucić w pełni sprawnym pojeździe.

Ukończył wyścig na piętnastym miejscu, niereprezentatywnym w kontekście osiągów, które pokazał przez cały weekend. Zgarnął jeszcze piętnaście sekund kary za dwukrotne przekroczenie limitów toru, ale nie wpłynęło to na jego końcową pozycję.

– To był trudny wyścig, zwłaszcza jego pierwsza połowa – mówił Hulkenberg. – Najwyraźniej miałem z kimś kontakt w pierwszym lub drugim zakręcie na okrążeniu otwierającym, czego tak naprawdę nie zauważyłem.

– Starałem się wszystkich ominąć, ale w drodze do pierwszego zakrętu byłem trochę ściśnięty i bolid został uszkodzony, co znacząco wpłynęło na przebieg moich zawodów, ponieważ straciłem dużo docisku. To tak, jakbym próbował walczyć bez broni – stwierdził.

– Jak mówię, pierwsza połowa wyścigu była trudna. Opony w tych okolicznościach mocno cierpiały. W końcu uznaliśmy, że taka jazda nie ma sensu. Zjechałem do boksu po nowe przednie skrzydło. Po powrocie do akcji co chwilę pokazywano mi niebieskie flagi, znalazłem się więc w błędnym kole, z którego już nie było wyjścia – kontynuował.

 

Czytaj również:

Wspomniane uszkodzenia utrudniły ocenę możliwości bolidu amerykańskiej stajni, w aspekcie tempa wyścigowego.

– Niełatwo o konkretne wnioski, gdyż obraz pierwszej połowy wyścigu jest dla mnie dość niewyraźny. W tym czasie chodziło wyłącznie o przetrwanie. Jechałem poobijanym bolidem, który miał dużo mniejszą siłę docisku – powtórzył.

– Bardzo mi ulżyło, kiedy wreszcie otrzymałem, nowe przednie skrzydło, bo wszystko wróciło, nazwijmy to do normalności – wskazał. – Jednak straty były już nie do odrobienia.

Dopytywany jeszcze, jak to jest wrócić do stawki mistrzostw świata, wspomniał: – Bardzo się cieszę, to znane mi i ekscytujące uczucie. Przed nami długi sezon.

– W kwalifikacjach poszło nam nieźle, w wyścigu niezbyt dobrze. Rzecz jasna przetworzymy teraz zebrane informacje i to czego się nauczyliśmy – podsumował.

Kolejną odsłoną F1 2023 będzie Grand Prix Arabii Saudyjskiej w dniach 17-19 marca.

Czytaj równiez:

Galeria zdjęć: Nico Hulkenberg podczas GP Bahrajnu 2023

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

1/12

Autor zdjęcia: Mark Sutton / Motorsport Images

Zhou Guanyu, Alfa Romeo Racing C43, Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Zhou Guanyu, Alfa Romeo Racing C43, Nico Hulkenberg, Haas VF-23

2/12

Autor zdjęcia: Alfa Romeo

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

3/12

Autor zdjęcia: Zak Mauger / Motorsport Images

Nico Hulkenberg, Haas VF-23, Yuki Tsunoda, AlphaTauri AT04, Oscar Piastri, McLaren MCL60

Nico Hulkenberg, Haas VF-23, Yuki Tsunoda, AlphaTauri AT04, Oscar Piastri, McLaren MCL60

4/12

Autor zdjęcia: Zak Mauger / Motorsport Images

Nico Hulkenberg, Haas F1 Team

Nico Hulkenberg, Haas F1 Team

5/12

Autor zdjęcia: Andy Hone / Motorsport Images

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

6/12

Autor zdjęcia: Erik Junius

Kevin Magnussen, Haas VF-23, Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Kevin Magnussen, Haas VF-23, Nico Hulkenberg, Haas VF-23

7/12

Autor zdjęcia: Sam Bloxham / Motorsport Images

Nico Hulkenberg, Haas F1 Team

Nico Hulkenberg, Haas F1 Team

8/12

Autor zdjęcia: Andy Hone / Motorsport Images

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

9/12

Autor zdjęcia: Glenn Dunbar / Motorsport Images

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

10/12

Autor zdjęcia: Erik Junius

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

11/12

Autor zdjęcia: Mark Sutton / Motorsport Images

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

Nico Hulkenberg, Haas VF-23

12/12

Autor zdjęcia: Glenn Dunbar / Motorsport Images

Video: Podsumowanie GP Bahrajnu 2023

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUbezpieczenie dla psa – konieczność czy fanaberia?
Następny artykułKamila Witkowska: Dalej jesteśmy w grze