A A+ A++

Amerykański producent i wydawca nie zgadza się z danymi przedstawionymi przez Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA). Przedstawiciele korporacji z Redmond są przekonani, że urzędnicy zawyżają statystyki, by mieć pretekst do nieakceptowania umowy dotyczącej przejęcia Activision Blizzard.

Redakcja Axios dotarła do bardzo interesujących wyników badań – Microsoft uważa, że CMA specjalnie zawyża liczbę odbiorców, którzy po ewentualnej rezygnacji z Call of Duty na PlayStation 5 i PlayStation 4, zdecydowaliby się zmienić platformę na Xboksa.

W grudniu organ zlecił przeprowadzenie analizy firmie DJS Research i według przedstawionych informacji w momencie usunięcia strzelanki z konsol PlayStation aż 15% „zapalonych graczy Call of Duty na PlayStation”, czyli osób grających co najmniej 10 godzin lub wydających co najmniej 100 dolarów na serię w ciągu ostatniego roku, skierowałoby swoją uwagę na sprzęt Microsoftu.

Dane dotyczące wszystkich użytkowników PlayStation zostały usunięte przez CMA z publicznych dokumentów, choć urzędnicy nieustannie je wykorzystują podkreślając, że jest to jeden z dowodów, według których „PlayStation prawdopodobnie straci znaczny udział” w rynku.

Amerykanie nie pozostali obojętni na działania brytyjskiego urzędu i przeprowadzili własne ankiety, zgodnie z którymi zaledwie 3% wszystkich posiadaczy konsol PlayStation zdecydowałoby się na zakup Xboksa, gdyby Microsoft wycofał Call of Duty z platformy. Co więcej, 10,5% graczy Call of Duty, zaliczających to IP do swoich ulubionych, zmieniłoby sprzęt.

Producent już wielokrotnie zapewniał, że nie zamierza pozbyć się tak cennej marki z platform PlayStation, ale CMA jest innego zdania – przedstawiciele podkreślają, że przedsiębiorstwo może rozważać straty ze sprzedaży gier, bo klienci sięgną po konsole Xbox czy zdecydują się subskrybować Xbox Game Pass.

Rima Alaily, korporacyjna wiceprezeska grupy prawnej Microsoftu, po raz kolejny przekazała redakcji Axios, że Microsoft nie zamierza usunąć Call of Duty:

„Jak mówiliśmy przez cały czas: to nie ma żadnego sensu biznesowego, aby usunąć Call of Duty na PlayStation”.

Przedstawicielka Microsoftu stwierdziła, że wspomniane 3% określa zbyt małą liczbę graczy, by „zaszkodzić zdolności konkurencji Sony” i jednocześnie jest to zbyt niski rezultat, który miałby zachęcić giganta z Redmond do ograniczenia dostępności tak dochodowego IP Activision Blizzard.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNie ma chętnych na lokal w Atolu
Następny artykułRanking DGP: 50 najbardziej wpływowych prawników 2022