Kilka tygodni temu AMD opublikowało kod źródłowy techniki FSR 2.2, tym samym umożliwiając twórcom gier jeszcze łatwiejszą implementację najnowszej wersji swojego rozwiązania. Teraz producent postanowił dodatkowo ułatwić zadanie developerom, którzy do swoich produkcji wykorzystują silnik graficzny Unreal Engine. AMD na platformie GPUOpen ogłosiło bowiem wprowadzenie wtyczki, aktywującej technikę FSR w wersji 2.2. Jakie jeszcze zmiany wprowadza omawiana wtyczka dla Unreal Engine?
AMD opublikowało wtyczkę (plugin) FSR 2.2, z myślą o silniku graficznym Unreal Engine. Dodanie wtyczki ma jeszcze bardziej ułatwić implementację FSR 2.2 w grach powstającym na wspomnianym silniku.
AMD FSR 2 w wersji 2.2 został udostępniony w formie kodu źródłowego, tym samym twórcy otrzymali dostęp do nowego API
Wtyczka Unreal Engine FSR 2.2 umożliwi implementację techniki AMD za pomocą maksymalnie kilku kliknięć myszką. Ma to ułatwić zarówno przejście na nowszą wersję jak również szybkie dodanie w grach, w których dotychczas rozwiązania tego w ogóle nie było (oczywiście mowa o grach powstałych na silniku Epic Games). Wsparcie sięga najnowszej wersji silnika, tej oznaczonej numerem 5.1. Wtyczka AMD FSR dla wersji 2.2 redukuje m.in. efekt ghostingu przy dynamicznie poruszających się obiektach na ekranie.
F1 22 ze wsparciem dla najnowszej wersji techniki AMD – FSR 2.2. Nie brakuje porównania z technologią NVIDIA DLSS 3
AMD FSR 2.2 jest prawdopodobnie ostatnią dużą aktualizacją tejże techniki, przed ujawnieniem i wdrożeniem trzeciej generacji (FSR 3). O nowej wersji usłyszymy podczas konferencji Game Developers Conference (GDC 2023), jednak jest mała szansa by już pod koniec marca FSR 3 był gotowy dla pierwszych gier. Z kolei FSR drugiej generacji jest obecny w około 110 grach. Przygotowanie wtyczki dla Unreal Engine daje z kolei szansę na szybkie podniesienie tego wyniku. Informacje o pluginie można znaleźć na stronie GPUOpen.
Źródło: VideoCardz, GPUOpen
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS