A A+ A++

Wyjazd z obwodnicy Wąchocka, a wjazd na północno-zachodnią obwodnicę Starachowic nie są w tym samym miejscu. Te dwa punkty dzieli odległość około 1,5 km, czyli wyjeżdżając z wąchockiego traktu, trzeba będzie się cofnąć, żeby wjechać na północno-zachodnią obwodnicę Starachowic. Potrzebny jest łącznik, którego przebieg zależy w głównej mierze od wyboru wariantu dla opisywanej w poprzednim artykule obwodnicy Starachowic [czytaj więcej].

Obwodnica Wąchocka, to zadanie realizowane przez kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, natomiast północno-zachodnia obwodnica Starachowic biegnącą od drogi krajowej nr 42 za Specjalną Strefą Ekonomiczną z włączeniem do drogi wojewódzkiej nr 744, to zadanie realizowane przez Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach. 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad 

– Od grudnia 2020 GDDKiA realizuje obwodnicę Wąchocka w ciągu DK42. W 2023 i 2024 roku kontynuowane będą roboty budowlane. Projekt bazowy obwodnicy Wąchocka opracowany został przed 2010 rokiem, a korytarz podstawowy trasy wyznaczony decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z 2011 roku (czyli na długo przed inwestycją w ciągu DW744). Aktualnie prowadzimy także prace przygotowawcze dla obwodnicy Starachowic. W br. planujemy złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla tego zadania. Załącznikami do wniosku będą m.in. trzy podstawowe warianty przebiegu drogi z rozwiązaniami alternatywnymi. Przebieg obwodnicy Starachowic zostanie wskazany w decyzji środowiskowej. Dla wybranego w decyzji wariantu opracowana zostanie dokumentacja projektowa. Przed określeniem ostatecznego przebiegu obwodnicy Starachowic w ciągu DK42 nie jest możliwe określenie szczegółowych rozwiązań projektowych w ramach tej inwestycji, w tym rozwiązań na połączeniu z obwodnicą Wąchocka – odpowiada na pytania portalu Starachowice-NET.pl rzecznik GDDKiA Małgorzata Pawelec-Buras i dodaje, że Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich prowadził prace przygotowawcze dla tego odcinka i planował jego realizację. – Na wniosek ŚZDW wydana została także decyzja środowiskowa dla łącznika. Jeszcze w 2020 roku zarządca dróg wojewódzkich wyrażał wolę realizacji połączenia z obwodnicą Wąchocka – dodaje rzeczniczka. 

Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich: 

Na chwilę obecną nie są prowadzone żadne prace związane z dalszym projektowaniem „łącznika”. Ponadto zadanie nie znajduje się w wieloletniej prognozie finansowej województwa świętokrzyskiego na lata 2022-2040. Niemniej jednak Zarząd Województwa wraz ze Świętokrzyskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Kielcach podejmują wszelkie próby pozyskania środków zewnętrznych na realizację ww. łącznika pod względem projektowym i wykonawczym. Nadmienić należy, że realizacja „łącznika” pomiędzy obwodnicą Wąchocka, a obwodnicą Starachowic dopełni korzyści płynące z realizacji dwóch obwodnic: Wąchocka i Starachowic, wyprowadzając ruch z obszarów zabudowanych oraz skracając czas przejazdu z obwodnicy Wąchocka do północnej części miasta Starachowice i w kierunku miejscowości Iłża, m.in. poprzez płynność ruchu oraz zachowanie jednolitych parametrów drogi (wszystkie odcinki projektowana są na  klasę GP). Inwestycja ta pozwoli także na wyeliminowanie ruchu tranzytowego z terenów zabudowanych i w sposób zasadniczy wpłynie na bezpieczeństwo użytkowników dróg.

Reklama 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAleksandra Gryka: Świetnym serwisem wygrałyśmy końcówkę
Następny artykułZawodnicy KS Dalin Myślenice z medalami w Pucharze Polski Juniorów i Seniorów w Sumo