A A+ A++

Urzędnicy w tegorocznym budżecie zarezerwowali na inwestycje rowerowe ponad 46 mln zł. To zdecydowanie mniej niż zamierzali wydać w 2019 r. Suma ta wynosiła wówczas rekordowe 68 mln zł.

30 mln zł na trasy w centrum Gdańska

 – Budżet na inwestycje rowerowe nigdy nie jest stały – wyjaśnia Joanna Bieganowska z biura prasowego gdańskiego Urzędu Miejskiego. – Co roku kwota jest inna i wynika z harmonogramu realizacji zadań oraz dostępnych limitów inwestycyjnych na dany rok budżetowy.

Najwięcej, bo aż 30 mln zł pochłoną drogi rowerowe, które będą elementem węzłów integracyjnych przy dworcach Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz.

Chodzi aż o pięć odcinków. Nowe trasy pobiegną: wzdłuż ul. Potokowej między PKM Brętowo i ul. Słowackiego (jej długość wyniesie 1,2 km), aleją Grunwaldzką od Braci Lewoniewskich do Kołobrzeskiej (1,5 km) i wzdłuż Nowatorów od Budowlanych do Kartuskiej (1,1 km). Wyrośnie też krótki odcinek przy ul. Dmowskiego – od al. Grunwaldzkiej do dworca PKP Wrzeszcz. Wygodniej będzie też objechać Główne Miasto. Przebudowy ma doczekać się 400-metrowy chodnik biegnący Podwalem Przedmiejskim od Długich Ogrodów do ul. Sadowej.

ZOBACZ TAKŻE: Wiele pomysłów na nowe Mevo. Jakich zmian potrzebuje rower metropolitalny?

Za ponad 9,8 mln zł powstanie 6,6-kilometrowa trasa wzdłuż wałów wiślanych od Cedrów Wielkich do Świbna z łącznikiem do przystani w Błotniku. Urzędnicy wpisali również do budżetu rowerowy trakt przez Trójmiejski Park Krajobrazowy. Szutrowa droga połączy Kolbudy z Sopotem. Jej budowę wyceniono na ponad 3,8 mln zł.

Nowe trasy przy okazji dużych inwestycji

Co ciekawe, część przedsięwzięć była w planach już dwa lata temu. – Nie zostały zrealizowane, ponieważ oczekiwania finansowe potencjalnych wykonawców rozmijały się z naszymi propozycjami. Występowały też problemy terenowo-prawne – tłumaczy Biegnowska. 

Kolejne kilometry powstaną przy okazji dużych miejskich inwestycji. Chodzi m.in. o budowę Nowej Bulońskiej, wiaduktu Biskupia Górka i linii tramwajowej biegnącej po Nowej Warszawskiej. Z kolei dzięki modernizacji linii tramwajowej na Stogi nowy wygląd zyska trasa dla jednośladów wzdłuż ul. Wosia, Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej. Urzędnicy szukają też chętnego do modernizacji ul. Hallera od Okrzei do Kościuszki.

Za 1,6 mln zł z budżetu obywatelskiego miasto sfinansuje: krótki odcinek, który połączy ul. Jana z Kolna z biurowcem C200 na Młyniskach, trasy dojazdowe do parku Reagana i wzdłuż al. Armii Krajowej między Śródmieściem a Chełmem.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDokonał apostazji i poczuł ulgę. “Ksiądz zasugerował, że być może potrzebuję partnerki”
Następny artykułWielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra w niedzielę. Szkoda, że nie wszyscy ją usłyszą