A A+ A++

Firmy są coraz bardziej świadome tego, że chmura może znacząco przyspieszać rozwój biznesu i decydują się na rozwiązania chmurowe. Wzrost zainteresowania tym tematem nastąpił wraz z pandemią, która w wielu przypadkach wymusiła natychmiastową transformację cyfrową. To przyspieszone wejście w chmurę często było dość ograniczone, gdyż w pierwszej kolejności odpowiadało na bieżące potrzeby np. związane z pracą zdalną. Obecnie, w związku z działaniami wojennymi w Ukrainie obserwujemy, że dodatkowym impulsem do wejścia w chmurę dla firm działających w Polsce stało się poszukiwanie rozwiązań z zakresu zachowania ciągłości biznesu oraz zapewniających bezpieczeństwo systemów, aplikacji i danych, rozwiązań z obszaru disaster recovery.

Niezmiennie, zapotrzebowanie na chmurę generują również duże ilości danych i potrzeba dostępu do informacji i ich analizy w czasie rzeczywistym. Adopcja chmury następuje stopniowo, natomiast wciąż widoczny jest rozdźwięk pomiędzy poczynionymi często pospiesznie inwestycjami a wartością, jaką mogłoby przynieść strategiczne wdrożenie chmury w postaci wzrostu innowacyjności, w widoczny sposób wpływające na wyniki działalności biznesowej przedsiębiorstwa. Rozdźwięk ten nie dotyczy tylko Polski czy Europy, podobne wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez firmę Deloitte w Stanach Zjednoczonych. W przypadku pospiesznego wejścia w rozwiązania chmurowe lub uwzględniającego tylko bieżące potrzeby, w kolejnym kroku należy się skupić na jak najszerszym wydobyciu wartości z chmury dla organizacji, w tym np. zwiększeniu innowacyjności, zwinności czy odporności. Chmura powinna być katalizatorem zmian i transformacji biznesowej w przedsiębiorstwie, a nie celem samym w sobie.

Z badań opublikowanych przez Deloitte wynika, że czynniki związane z innowacyjnością znajdują się na dalszych pozycjach wśród korzyści otrzymywanych z chmury, podczas gdy wyższe miejsca zajmują te związane z efektywnością operacyjną czy modernizacją architektury IT.

Wiele transformacji chmurowych rzeczywiście zaczyna się od elementu IT, czyli chęci uzyskania skalowalności, szybkości działania, elastyczności, możliwości włączania i wyłączania usług bez ponoszenia niepotrzebnych kosztów. Natomiast to wartość biznesowa, wpływająca na rozwój, poprawę pozycji konkurencyjnej i wyniki finansowe, jest najbardziej istotna i powinna przeważać w decyzjach podejmowanych w drodze do chmury. I tak też dzieje się w organizacjach, które mają pewne doświadczenie z chmurą i traktują ją jako element strategii biznesowej. Im organizacja jest bardziej dojrzała chmurowo, tym większego znaczenia nabiera aspekt związany z tworzeniem nowych idei, procesów, produktów i usług, czyli szeroko rozumiana innowacyjność, która wymieniana jest wśród chmurowych liderów jako główna korzyść z zastosowania tej technologii. I tu pojawia się nam jeszcze jeden bardzo ważny aspekt – im organizacja jest mniej gotowa na transformację chmurową, tym bardziej potrzebne będzie w tym procesie większe zaangażowanie CEO.

Projekty transformacyjne z definicji są złożone, a tu dodatkowo stawiacie so … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Укрнафта” эпохи “после Коломойского”: в компании разоблачены недостачи и многомиллиардные долги
Następny artykułPies ratownik potrzebuje pomocy