A A+ A++

Jeśli masz stronę internetową ale jej nie pozycjonujesz – to właściwie równie dobrze możesz ją skasować, szkoda pieniędzy na domenę i hosting. W czasach kiedy kolejne przedsiębiorstwa przenoszą się do przestrzeni wirtualnej, brak reklamy można porównać do zgaszonego światła i zaciągniętych rolet w stacjonarnym sklepie – nikt nie będzie miał pojęcia, że ktoś jest w środku. Pozycjonowanie wymaga nakładów finansowych, które jednak zwracają się w postaci transakcji – oczywiście pod warunkiem, że działania marketingowe prowadzone są właściwie. Chcesz pozycjonować swoją stronę samodzielnie? Dowiedz się, skąd czerpać wiedzę na ten temat, jak nauczyć się podstaw i gdzie szukać nowinek.

Witryny i blogi tematyczne

Intuicyjnie wiedzy o działaniach reklamowych w Internecie poszukujemy… w Internecie. To dobry kierunek – istnieje wiele blogów i stron internetowych poświęconych pozycjonowaniu. Najczęściej prowadzone są one przez specjalistów, którzy jednocześnie czerpią satysfakcję z przekazywania wiedzy – starają się zatem, by była ona zarówno rzetelna, jak i podana w przystępny sposób.

Czego dowiesz się z bloga o SEO? To zależy od jego autora – zapewne poznasz podstawowe pojęcia związane z pozycjonowaniem i narzędzia pomocne w samodzielnym prowadzeniu działań reklamowych i marketingowych w Internecie. Bardzo często blogi są skarbnicą cennych porad, wynikających z doświadczenia ich twórców.

Minusem takiego rozwiązania jest duża dowolność w prowadzeniu publikacji – jeśli autor strony poświęconej pozycjonowaniu jest pasjonatem, może traktować poszczególne zagadnienia wybiórczo i przechodzić do zaawansowanych kwestii gdy ty nie znasz jeszcze podstaw. Liczy się również specyfika twojej firmy, której administrator strony nie zna.

Z jakich blogów warto zatem korzystać? Wybieraj te prowadzone przez agencje SEO, takie jak https://cluegroup.pl/blog/. Masz wówczas pewność, że prezentowane dane są aktualne i zgodne z rzeczywistością a osoby, które podpisują się pod artykułami, wiedzą o czym mówią.

Specjalistyczne szkolenia, kursy, webinary

Najczęściej samo czytanie nie wystarczy – najlepiej zapamiętujemy treści, które ktoś pokaże nam w praktyce. Stąd duża popularność szkoleń, kursów i webinarów. Na rynku istnieje bardzo bogata baza firm przeprowadzających e-learning z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Możesz wybierać spośród kursów płatnych i bezpłatnych, na część jest szansa otrzymania dofinansowania, np. z lokalnego urzędu pracy czy inkubatora przedsiębiorczości.

Prowadzony na żywo webinar lub kurs w postaci nagranych zajęć praktycznych, pokaże ci jak krok po kroku przechodzić poszczególne etapy związane z pozycjonowaniem, prowadzone różnymi kanałami i na wielu poziomach strony – od jej architektury widocznej wyłącznie dla algorytmów, aż po treści dostępne dla każdego czytelnika. Taki kurs online to świetna opcja zwłaszcza dla osób początkujących, które potrzebują więcej wsparcia ale są gotowe się uczyć.

Literatura branżowa – kupować czy nie kupować?

Na temat pozycjonowania stron w Internecie powstało też wiele książek. Czy warto je kupować? Zagadnienie jest co najmniej dyskusyjne. Z jednej strony wiele z tych opracowań to rzetelne pozycje, przekazujące ogrom pożytecznych informacji. Z drugiej – doskonale wiesz, jak błyskawicznie rozwija się branża – udzielone dziś wskazówki za miesiąc mogą się okazać nieaktualne.

Czy to oznacza, że literatura fachowa z zakresu SEO nie ma racji bytu? Niekoniecznie, ale do wydatków na nią podchodź racjonalnie. Kupuj wyłącznie najnowsze książki, wydane nie później niż rok wstecz. Jeśli to możliwe, korzystaj z tańszych opcji – np. w formacie ebooka. Podręczniki to dobra opcja dla tych, którzy chcą naprawdę kompleksowo zgłębić temat i lubią mieć rękę na pulsie, dlatego ciągłe kupowanie nowych wydawnictw traktują jak inwestycję w biznes, nie zbędny koszt.

Agencje SEO – czy warto skorzystać z ich wsparcia?

A jeśli już przeczytasz sporo treści blogowych, obejrzysz liczne webinary, zrobisz kurs lub nawet kupisz książkę – czy jesteś gotowy do samodzielnego pozycjonowania swojej strony internetowej? Trudno powiedzieć, ponieważ składa się na to wiele czynników – od specyfiki branży, przez budowę witryny aż po twoje osobiste możliwości i uzdolnienia.

Pamiętaj – to żaden wstyd nie umieć wypozycjonować się w Internecie. Nikt nie oczekuje, że będziesz znać się na wszystkim. Jeśli więc czujesz, że otchłań sieci www to nie twoja bajka – nie wahaj się powierzyć pozycjonowania wyspecjalizowanej w tym kierunku agencji.

A na koniec krótka porada: szukając w Internecie treści na jakkolwiek temat, nie zadowalaj się pierwszym znalezionym opracowaniem. Sprawdź zawarte w nim dane jeszcze w co najmniej dwóch innych źródłach – w czasach, gdy niemal każdy może publikować, co mu się podoba, łatwo niestety trafić na autora, któremu tylko się wydaje, że zna się na SEO. Posłuchanie jego rad może mieć zatem fatalne skutki.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUkraina chce zakazu sprzedaży Atomic Heart. Oskrażenia o zbieranie danych dla rosyjskich służb
Następny artykułStymulacja i odżywienie – TEGO potrzebuje cera w końcówce zimy