A A+ A++

Udostępnij!

SEO, czyli pozycjonowanie strony zgodnie z wymogami algorytmów, to za mało, by witryna cieszyła się uznaniem użytkowników. Nawet jeśli internauci będą chętnie ją odwiedzać, to szybko ją opuszczą, jeśli nie będzie przyjazna i intuicyjna w obsłudze. Badaniem satysfakcji z korzystania z witryn internetowych zajmuje się UX. To właśnie on w połączeniu z SEO stanowi klucz do sukcesu Twojej witryny. Sprawdź, dlaczego.

SEO – pozycjonowanie w wyszukiwarce

SEO, czyli Search Engine Optimization, to optymalizacja stron zgodna z wymogami stawianymi im przez algorytmy wyszukiwarek. Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem witryn muszą wiedzieć, jak działają roboty Google i jakie czynniki biorą pod uwagę podczas ustalania kolejności wyświetlania stron na liście wyszukiwania.

Zadaniem seowców jest wprowadzenie takich zmian w strukturze i działaniu witryny, by stała się atrakcyjna dla algorytmów, a tym samym miała szansę trafić na szczyt rankingu. Dzięki temu może zyskać największą popularność wśród internautów.

Eksperci skupiają się na wielu różnych aspektach, czyli między innymi:

  • kwestiach technicznych – poprawności kodu, danych strukturalnych, obecności wymaganych zabezpieczeń,
  • szybkości ładowania się strony na różnych urządzeniach i w różnych systemach operacyjnych,
  • responsywności, czyli poprawności wyświetlania się na sprzęcie mobilnym i stacjonarnym,
  • treści – frazach kluczowych, obecności nagłówków, linkowania, unikalności tekstów.

To tylko kilka czynników, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Jest ich nawet kilkaset, a ponadto stale się zmieniają. Dlatego optymalizowanie witryn nie jest łatwym zadaniem i wymaga obszernej branżowej wiedzy.

UX – satysfakcja użytkownika

W przeciwieństwo do SEO, które skupia się głównie na działaniu automatycznych narzędzi Google, UX zajmuje się satysfakcją internautów z korzystania z witryny. Ten skrót oznacza User Experience, czyli doświadczenie użytkownika. Zadaniem specjalistów od UX jest poprawa użyteczności witryny i sprawienie, by była przyjazna i łatwa w obsłudze.

Pierwszym krokiem do zoptymalizowania strony pod względem UX jest zbadanie zachowania internautów, którzy z niej korzystają. Służy temu między innymi audyt SXO, który możesz zamówić tutaj:  https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/czym-jest-sxo-jak-audyt-sxo-pomoze-twojej-stronie.

Taka analiza wymaga nie tylko typowo technicznych umiejętności, ale również wiedzy z zakresu psychologii czy socjologii. UX jest dziedziną interdyscyplinarną. Choć jest ona stosunkowo nowa, to zyskuje coraz większe znaczenie.

SEO + UX = SXO

Coraz częściej można spotkać się z pojęciem SXO, czyli swoistym połączeniem SEO i UX. Na czym to polega? Działania w ramach SXO skupiają się przede wszystkim na użytkowniku i jego intencjach zakupowych. Sposób budowy i funkcjonowania strony ma zapewnić mu jak najlepsze doświadczenia i płynnie prowadzić do sfinalizowania transakcji.

Duże znaczenie ma jednak samo SEO, czyli optymalizacja w wyszukiwarce. W końcu, aby internauta miał szansę skorzystać z funkcjonalności witryny, musi najpierw na nią trafić.

Jeśli zależy ci na tym, by Twoja strona generowała konwersję, która przekłada się na wyższą sprzedaż, nie powinieneś ograniczać się ani do samego SEO, ani wyłącznie do UX. Dopiero połączenie tych dwóch działań daje Ci szansę na osiągnięcie sukcesu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPopiół i diament w Kinie Światowid [ Kina i teatr ]
Następny artykułKomisja Europejska pozwała Polskę do TSUE “za naruszenie prawa UE przez jej Trybunał Konstytucyjny”