A A+ A++

Mercator Medical podtrzymuje strategię ukierunkowaną na sektor rękawic industrialnych i w tym miesiącu uruchomi ostatnią linię w dedykowanej mu trzeciej fabryce grupy – poinformowała wiceprezes Monika Żyznowska. Oceniła też, że widać pierwsze zwiastuny wzrostu cen rękawic na rynku.

“Podtrzymujemy naszą strategię ukierunkowania się na sektor rękawic industrialnych. Fabryka – trzecia – która już praktycznie w pełni jest uruchomiona, a ostatnia linia będzie uruchomiona na koniec tego miesiąca – jest dedykowana tego rodzaju rękawicom” – powiedziała Żyznowska podczas konferencji prasowej.

Podkreśliła, że koncentrowanie się na wyżej marżowym rynku rękawic specjalistycznych to dobra strategia. Zapowiedziała też, że w kolejnym kwartale spółka może podzieli się wiadomościami o sukcesach w USA.

“Na horyzoncie – na początku II kwartału – mamy kilka sukcesów, którymi być może będę mogła się pochwalić na kolejnej konferencji. [Sukcesami] w ‘odwojowywaniu’ klientów amerykańskich, częściowo również w zdobywaniu największych klientów amerykańskich w [segmencie] rękawicy medycznej premium” – powiedziała wiceprezes.

Oceniła też, że widać pierwsze zwiastuny wzrostu cen rękawic na rynku europejskim.

“W Europie nie notujemy już obniżek cen, trend spadkowy się zatrzymał. […]. Widzimy pierwsze jaskółki tego, że być może w zakupie rękawic te ceny również zaczną się podnosić. Takie podwyżki cen Chińczycy już otwarcie komunikują, że zaczną podnosić cenę rękawic. […] Pierwsze jaskółki trendu zwyżkowego, cenowego, my odczytujemy dość pozytywnie” – wskazała.

Odnosząc się do powtarzających się pytań o cele skupu akcji i ewentualność wycofania spółki z GPW, powiedziała: “Nie prowadzimy rozmów na temat ściągnięcia spółki z giełdy i skup też nie realizuje tego celu. Celem skupu jest transfer zysków do akcjonariuszy” – zadeklarowała Żyznowska.

Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,73 mld zł w 2021 r.

źródło: ISB

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZbada poczucie bezpieczeństwa wśród mieszkańców LSM
Następny artykułLegendarny trener zabrał głos ws. przyszłości Ancelottiego. Zero wątpliwości. “To byłoby jego marzenie”