A A+ A++

O ponad milion złotych więcej niż w ubiegłym roku przeznaczono na remonty bieżące chełmskich dróg.

Miasto rozstrzygnęło przetarg na remonty bieżące chełmskich dróg. Wybranym wykonawcą jest spółka Pref-Bet z gminy Rejowiec Fabryczny. Na zadanie to przeznaczono prawie 2 mln zł. W ubiegłym roku było to 500 tys. zł, choć później dołożono na ten cel jeszcze 300 tys. zł. Na łatanie chełmskich ulic zagwarantowano w tym roku więcej pieniędzy niż poprzednio. Prezydent Chełma poinformował na swoim fejsbukowym profilu, że umożliwi to zmianę metody „łatania ubytków”, co powinno przyczynić się do poprawy jakości dróg. Roboty realizowane mają być przez dwie ekipy drogowców.

– Prace będą prowadzone na bieżąco, a o lokalizacjach będziemy starali się informować na profilu (fejsbukowym chełmskiego ratusza – przyp. red.).

O harmonogram napraw ubytków w chełmskich ulicach dopytywał na komisji Rady Miasta Chełm radny Mariusz Kowalczuk. Chciał wiedzieć, jakie ulice w pierwszej kolejności będą „łatane” i na jakiej zasadzie ustalana jest ich lista oraz harmonogram. Dopytywał, kiedy naprawione będą koleiny przy ulicy Ogrodowej od kościoła do Metalowej przez Złotą do przejazdu kolejowego. Przypomniał, że zwłaszcza ten ostatni odcinek jest podziurawiony i przejazd nim to „tragedia”. Radosław Popławski, zastępca dyrektora Departamentu Architektury, Geodezji i Inwestycji UM Chełm odpowiedział, że w tym przypadku wykonawca w ramach gwarancji poprawiać ma wcześniej wykonywane prace.

– Do remontów bieżących w pierwszej kolejności wyznaczono pięć ulic: Wyszyńskiego, Żeromskiego, Kilińskiego, Łowiecką, Grunwaldzką, Botaniczną – wyliczał wicedyrektor Popławski. – Odbywa się to tak, że mieszkańcy i państwo zgłaszają nam potrzebę napraw konkretnych ulic, a my to zlecamy wykonawcy. Potem odbywają się odbiory, a następnie zlecamy naprawy kolejnych dróg. Gdy przygotujemy harmonogram prac będziemy informować.

W tej sprawie wypowiedział się też Longin Bożeński, przewodniczący Rady Miasta Chełm. Stwierdził, że podstawowym wyznacznikiem tego, które ulice mają być naprawiane w pierwszej kolejności powinno być natężenie ruchu.

– Nie wyobrażam sobie, aby remonty cząstkowe rozpoczynać tam, gdzie ruch jest minimalny, a zostawić ubytki w miejscu, gdzie ruch jest duży – oznajmił przewodniczący L. Bożeński.

Prezydent Chełma informował dodatkowo za pośrednictwem Facebooka, że miasto przygotowuje się też do przetargów na przebudowę dróg, a w tym roku jest tego „sporo”: Mościckiego, Wiercieńskiego, Bazylany, Piaskowa, Skłodowskiej, Kossaka, Osiedle Zachód (Zachodnia, Andersa, Maczka, Legionów, Synów Pułku, Szarych Szeregów), Starościńska, Słowackiego, Litewska.

Do tego, chełmscy urzędnicy złożyli wnioski o dotacje na trzy kolejne ulice i czekają na odbiór dokumentacji Wolwinów/Gajowa, Piwna, Przemysłowa/Fabryczna. W opracowaniu jest dokumentacja przebudowy ulic: Ogrodowej, Metalowej, Grunwaldzkiej i Kilińskiego. (mo)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTrener Wisły: Stawianie sobie celów nie jest arogancją czy pychą
Następny artykułJiří Novák: Zachowaliśmy nadzieję na rewanż